מהמטוס למטוש: האם הנוחתים בגרמניה מקבלים תוצאות לבדיקת קורונה בתוך שלוש שעות?

האם בדיקות קורונה זריזות כבר מחליפות בידוד לבאים מחו"ל? וידאנו שזו לא אגדה • "המשרוקית של גלובס"

איילת שקד / צילום: איל יצהר, גלובס
איילת שקד / צילום: איל יצהר, גלובס

למרות החודשים הארוכים שחלפו מאז שנגיף הקורונה כפה על הממשלה להגביל את הכניסה לארץ, תושבי מדינות רבות עדיין לא יכולים לנחות בנתב"ג, ואלה שרשאים להגיע מחויבים בשבועיים של בידוד. ח"כ איילת שקד, בראיון ל"כאן מורשת", טענה שהמצב הזה הוא לא כורח המציאות אלא מחדל.

"צריך לפתוח את השמיים", היא אמרה. "אפשר לעשות את זה עם בדיקות מהירות - גם בשדה למי שנכנס וגם 24 שעות לפני שטסים. קח לדוגמה את גרמניה. בגרמניה יש מעבדה בשדה התעופה. מי שנכנס ממדינה אדומה עושה בדיקה; תוך שלוש שעות תוצאות. מה הממשלה עושה? כלום".

גם בקורונה - מסלול מהיר לעשירים
 גם בקורונה - מסלול מהיר לעשירים

האם הגרמנים ייעלו את הבדיקות עד כדי כך שאדם שנוחת בשדה בבוקר מקבל עד הצהריים אישור שהוא נקי, ויכול להמשיך לדרכו? שקד מסרה לנו שהיא שמעה את הפרטים משגרירת גרמניה בישראל, ושהם נוגעים לנמל התעופה בפרנקפורט. אנחנו, קטני אמונה שכמונו, רצינו להיות בטוחים ופנינו ישירות להנהלת הנמל.

הנה הפרטים המדויקים שקיבלנו. בנמל התעופה הבינלאומי של פרנקפורט יש שני גופים שעורכים בדיקות קורונה. הראשון הוא חברת סנטוג'ן, שמפעילה תחנת בדיקה בין טרמינל 1 לתחנת הרכבת, ומציעה בדיקה בשתי רמות מחיר: תשובה תוך שמונה שעות (59 אירו), ותשובה תוך שלוש שעות בלבד (139 אירו). תמורת 9 אירו תקבלו גם אישור רפואי כתוב עם פרטים מזהים. המעבדה לא פועלת כל שעות היממה. כדי לקבל תוצאה מיידית צריך להיבדק עד 17:00 באמצע השבוע, ועד 15:00 בסוף השבוע. אחרת תדעו אם חליתם רק למחרת בצהריים.

הגוף השני שעורך בדיקות קורונה הוא המרכז הרפואי בטרמינל 1. שם תוכלו לעבור לא רק בדיקה לנוכחות הנגיף (216 אירו), אלא גם בדיקה לאיתור נוגדנים (111-88 אירו). יש גם עסקה משולבת עם שתי הבדיקות (268 אירו). המרכז הרפואי לא מפרט מתי תקבלו תשובה. כמו הבדיקות של סנטוג'ן, גם השירות של המרכז הרפואי ניתן לכל תושבי האזור, אפילו אם לא נחתו אם המריאו לשום מקום.

גרמניה לא מחייבת את הנוחתים לעבור את הבדיקות האלה, אבל מי שלא ייבדק יצטרך למצוא מקום להתבודד בו במשך שבועיים, ממש כמו אצלנו.

בשורה התחתונה: דברי שקד נכונים. בשדה התעופה בפרנקפורט מוצעות בדיקות קורונה לגילוי הנגיף ולגילוי נוגדנים. אפשר לקבל תוצאה תוך 3 שעות, אם כי רק בשעות היום ותמורת תשלום נוסף.

תחקיר: אוריה בר-מאיר