ראשי ענף הקמעונאות לרה"מ: "אין לנו אוויר כלכלי לסבול סגר בסופ"ש הקרוב"

הקניונים ורשתות האופנה יוצאים למלחמה על סגירת החנויות והעסקים בשבת • במכתב שהעבירו לרה"מ הם דורשים כי יתירו להם לפתוח את עסקיהם בסוף השבוע הקרוב ומזהירים כי דחיית ההחלטה בנושא תגרום להם לנזק כבד ותפגע באמון הציבור במערכת

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ

הקניונים ורשתות האופנה יוצאים למלחמה חזיתית על סגירת החנויות והעסקים בשבת, לכאורה על מנת להילחם בקורונה, ופונים לרה"מ בבקשה כי יפתח את הקניונים והחנויות לאלתר תוך שהם משתפים כי "אין לנו אוויר כלכלי לסבול נזק של סגר נוסף בסוף השבוע הקרוב. הפגיעה בעסקים שלנו היא נוראית וישנם עסקים שכל אובדן כזה מקרב אותם עוד יותר אל פי התהום". המכתב מוען בנוסף גם לשר האוצר ישראל כ"ץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הביטחון בני גנץ ופרופ' רוני גמזו פרויקטור הקורונה ומנכ"ל איכילוב.

בין החותמים על המכתב חי גאליס, מנכ"ל ביג; ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי; הראל ויזל, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת פוקס; גבי רוטר, יו"ר קבוצת קסטרו; עמיחי קילשטיין, מנכ"ל H&M; רוני אירני, בעלי פקטורי 54; רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף; סרג' דרעי, מנכ"ל קבוצת רנואר; אבי שומר, בעלי צומת ספרים; ואיציק אוזנה מנכ"ל רשת אייס.

עוד טוענות החברות שחתומות על המכתב, ובהם ראשי הקניונים, בעלי רשתות האופנה ומסעדנים כי "לאור הכוונה לבטל את סגירת החנויות בסוף השבוע הקרוב, טוב תעשו עבור העסקים, עבור האזרחים וגם עבור כלכלת המדינה, אם תקדימו ותקבלו החלטה מידית לביטול הסגר המיותר הזה וחסר ההיגיון שמסב נזקים אדירים ומפרק אותנו כלכלית. לא היה לפני כן, ועכשיו על אחת כמה וכמה - אין בזה שום היגיון". לא זאת אף זאת, על פי כותבי המכתב החריף, "דחיית ההחלטה וקבלת החלטת הביטול בתחילת שבוע הבא מטעמים טכניים או מטעמי דת כאלה ואחרים, כולל מגבלת ט' באב, יחזיר את תחושת חוסר האמון וחוסר ההיגיון בניהול המשבר".

ראשי סקטור הקמעונאות ומרכזי המסחר בישראל מזהים מה שהם מגדירים כ"הרוח הנושבת החדשה מהצוות הבכיר העוסק בטיפול במגפת הקורונה" כשהם מוסיפים כי "לאור הדברים שנשמעו אתמול והיום מפי הצוות המוביל את הטיפול במגפה וכוונתכם לבטל סגרים לא חיוניים או "חסרי היגיון" כפי שהתבטא פרופ' רוני גמזו אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להקדים ולבטל את הסגר האוסר פתיחת חנויות בסוף השבוע".

כך, הם שבים ומזהירים כי "דחיית ההחלטה לשבוע הבא, תביא לנזק כפול גם כלכלי וגם לאמון הציבור באמיתות ההצהרות המתוות את הדרך החדשה שאמורה להיות מבוססת על היגיון".