מגדילה נזילות: פתאל מוכרת מלון בברלין בכ-230 מיליון שקל

התזרים נטו הצפוי לחברה כתוצאה מהעסקה מסתכם בכ-76 מיליון שקל • במסגרת ההסכם עם מכירת הנכס יחתמו הצדדים על חוזה שכירות לתקופה של 25 שנה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

חברת המלונות פתאל החזקות מוכרת, באמצעות החברה הבת פתאל נכסים (אירופה) , מלון בברלין. החברה דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם מחייב למכירה והשכרה מחדש של מלון לאונרדו רויאל ברלין בתמורה לכ-230 מיליון שקל (כ-57.4 מיליון אירו) . התזרים נטו הצפוי לחברה כתוצאה מהעסקה מסתכם בכ-76 מיליון שקל (19 מיליון אירו).

במסגרת ההסכם עם מכירת הנכס יחתמו הצדדים על חוזה שכירות לתקופה של 25 שנה (בתוספת אופציה להארכה ב-5 שנים נוספות) בתנאים המשקפים את רוח התקופה: עד סוף 2020 לא תשלם פתאל  דמי שכירות, בשנת 2021 תשלם פתאל דמי שכירות בגובה 60% מהרווח התפעולי הנקי (NOP), בשנת 2022 תשלם פתאל דמי שכירות קבועים של כ-2.9 מיליון אירו או -24% ממחזור ההכנסות (לפי הגבוה). החל משנת 2023 תשלם פתאל כ-3 מיליון אירו דמי שכירות קבועים או 24% ממחזור ההכנסות (לפי הגבוה).

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים, מסר: "מלון לאונרדו רויאל ברלין הוא אחד מבתי המלון הראשונים שרכשה החברה באירופה והוא נמצא באחד המיקומים האטרקטיביים בעיר. אני מציין זאת על מנת להבהיר, שהרשת אינה מאוהבת בנכסים שלה ותעשה כל שיידרש על מנת לעבור את התקופה הנוכחית שנכפתה עליה ועל עובדיה. מכירת בית המלון תיצור לנו תזרים נוסף של כ- 76 מיליון שקל והינה חלק מתכניתנו האסטרטגית להגדלת הנזילות של הקבוצה. המכירה מתווספת לפעולות נוספות לצמצום ההוצאות וגידול התזרים של החברה". 

בשבוע שעבר סיימה פתאל החזקות הנפקת זכויות למשקיעים וגייסה כ-99 מיליון שקל, מתוכם השקיע דוד פתאל בעל השליטה והמנכ"ל, כ-57 מיליון שקל.

בתוך כך, דיווחה החברת הבת פתאל נכסים (אירופה) כי היא בוחנת מהלך של הנפקת סדרת אג"ח חדשה (סדרה ד') בהיקף של עד כ- 200 מיליון שקל. הסדרה החדשה תהיה מובטחת בשעבוד מדרגה ראשונה על מספר נכסים של החברה ומדורגת על ידי מידרוג. עוד דיווחה החברה, כי היא נמצאת במשא ומתן למכירת 2 בתי מלון נוספים באירופה במתווה של sale and lease back - מלון בעיר מינכן ועוד מלון בהולנד.