ראש עיריית ירושלים: בטלו את הפגנה הערב; הדגלים השחורים: ההפגנות יתקיימו

משה לאון ביקש מראשי המחאה כי יבטלו את ההפגנה הערב בשל תשעה באב והחום הכבד, אך פנייתו נדחתה • מארגני ההפגנות: "נבקש מראש עיריית ירושלים לדרוש מהמשטרה לאבטח את המפגינים"

הפגנה בבלפור  / צילום: אלאור לוי
הפגנה בבלפור / צילום: אלאור לוי

ראש עיריית ירושלים משה לאון מבקש מן המפגינים לבטל את הפגנתם הערב בירושלים ולא להגיע לאיזור רחוב בלפור בשל המועד: תשעה באב.

"פניתי לראשי המפגינים להצטרף לקריאתי ולבטל את ההפגנה המתוכננת הערב. תשעה באב אינו כשאר הימים, זהו יום צום ארוך המתקיים השנה בחום מתיש. מתוך התחשבות בתושבי העיר, אשר רובם צמים, ובכוחות הביטחון, במיוחד לנוכח החום הקיצוני. אני מקווה שקריאתי להימנע מהפגנות תיענה", הוא אמר.

אולם מארגני הפגנת הדגלים השחורים, מסרו בתגובה כי "ההפגנות מתקיימות היום ובסוף השבוע כמתוכנן. נבקש מראש עיריית ירושלים לדרוש מהמשטרה לאבטח את המפגינים, לשמור על זכותם הדמוקרטית להפגין ולהימנע מאלימות משטרתית נגד האזרחים והאזרחיות שבאים לשמור על מדינת ישראל מפני הנאשם והמסית נתניהו".

ההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו ונגד השר לביטחון פנים אמיר אוחנה החלו להתפשט ברחבי הארץ בשבועות האחרונים. ביום שלישי הותקפו מפגינים בתל אביב על ידי קבוצה אלימה מן הימין. היום מובאים חשודים בתקיפת מפגינים לבית המשפט בתל אביב להארכת מעצרם.

בקטע וידאו של הצלם אסף שפיר, שצולם בעת רגעי האלימות בתל אביב ניתן לראות קבוצה של כ-10 תוקפים שהגיעו מצוידים באלה עם ראש מעוגל, גז פלפל ותקפו אף באמצעות בקבוקי זכוכית שבורים.

וידאו קשה במיוחד מאתמול בלילה שצילם Asaf Shafir האמיץ. ואם מתבוננים היטב עד הסוף, עולה פה חשד וחשש ששוטרים סמויים משתפים פעולה עם קבוצה אלימה שתקפה מפגינים נגד השחיתות.

בתוך כך, בקיסריה יש היערכות לגל הפגנות אל מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה. הרשויות במקום הציבו מחסומים צהובים לאורך שדרות רוטשילד, ציר התנועה העיקרי בעיר המחבר בין השכונות והמוביל אל רחובו של נתניהו, רחוב הדר.

לפני כמה ימים ניתן היה לראות את המחסומים הצהובים מובלים לאיזור, כאשר גם סביב ביתו של נתניהו הוקמו מכשולים וגדרות מעבר לשני מחסומי זרוע חשמלים, ועמדות השיטור המוצבות סביב בית נתניהו.

הפניות של משפחת נתניהו בנוגע לבטחון האישי והחשש ממתקפה נגד ראש הממשלה - עושות את שלהן. לפי דיווח ב׳חדשות קיסריה׳ אתמול ברחוב הדר סביב הווילה הפרטית נבנים מרכיבי הגנה נוספים (יש שם כבר עמדות שמירה, מחסומים, וילת-משמר בה ישנים/שוהים אנשי הביטחון).

המחסומים הצהובים לאורך שדרות רוטשילד בעיר, נראים כמיועדים להגביל חניה לאורך הרחובות הראשיים של העיר וגם אולי כדי לתחום את ההפגנה שתיערך שם במוצאי שבת.

"גלובס" פנה לחברה לפיתוח קיסריה ולעומד בראשה מיכאל כרסנטי (המשמש בתפקיד מעין ראש עיר, בהעדר עירייה מקומית בקיסריה) כדי לברר האם הצבת המחסומים הצהובים לאורך שדרות רוטשילד היא החלטה עירונית או של שירותי הביטחון.

ל"גלובס" נמסר כי לחברה לפיתוח קיסריה אין כל קשר לדבר. "כל ההיערכות היא של היחידה לאבטחת אישים, משרד ראש הממשלה ו/או של המשטרה. לנו אין זיקה לעניין".