טראמפ מציע לדחות את הבחירות בנובמבר בגלל הקורונה

בשבועות האחרונים טראמפ מדשדש בסקרים הארציים שחלקם נותנים יתרון בעל שתי ספרות למועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, על פני נשיא ארה"ב • לטראמפ אין סמכות לדחות את הבחירות בעצמו

דונלד טראמפ בתצוגת בייסבול בבית הנשיא / צילום: Evan Vucci, Associated Press
דונלד טראמפ בתצוגת בייסבול בבית הנשיא / צילום: Evan Vucci, Associated Press

צעד היסטרי או ההיסטורי? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מציע שארצות הברית תצטרך "לעכב את הבחירות" בנובמבר. לטענת טרמאפ הצבעה שצפויה להתקיים גם דרך הדואר בגלל הקורונה עלולה להפוך את תוצאות הבחירות בסתיו ל"הכי בלתי מדויקות ולנתונות להונאה בהיסטוריה".

בניסיון להתמודד עם הסגרים והחשש מהקורונה שיכול להביא לנוכחות דלילה במיוחד בקלפיות בארה"ב, חלק מהמדינות בוחנות את האפשרות לאפשר לאזרחים להצביע דרך הדואר.

יש להדגיש כי אין בידי נשיא ארה"ב את הכוח לדחות באופן חד-צדדי את יום הבחירות. יום זה נקבע בחוק על ידי הקונגרס במאה ה־19 ליום שלישי הראשון בחודש נובמבר.

טראמפ, שבשבועות האחרונים מפגר מאד בסקרים הארציים אחרי המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, ואף פיטר את מנהל הקמפיין שלו והחליפו בסגנו עקב חוסר ההתרוממות. יחד עם זאת, מזכירים פרשנים ואנליסטים רבים משני צדי המפה הפוליטית בארה"ב כי שלושת החודשים שנותרו הם זמן ארוך מאד שבמהלכו תוצאות הסקרים יכולות בהחלט להשתנות.