פייסבוק רשמה צמיחה של 11% ברבעון השני, המניה מטפסת לאחר המסחר

מדובר בצמיחה טובה מהצפוי לאחר שהאנליסטים ציפו כי תציג הכנסות של 17.4 מיליארד דולר, ששיקפו צמיחה של 3% בלבד • החברה הפתיעה גם בשורה התחתונה

מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

חברת פייסבוק הציגה ברבעון הראשון הכנסות של 18.7 מיליארד דולר, צמיחה של 11% לעומת הרבעון המקביל. זאת צמיחה טובה מהצפוי לאחר שהאנליסטים ציפו כי תציג הכנסות של 17.4 מיליארד דולר, ששיקפו צמיחה של 3% בלבד.

החברה הפתיעה גם בשורה התחתונה - הרווח למניה בדילול מלא עמד על 1.8 דולרים, לעומת 91 סנט בלבד ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה לרווח של 1.39 דולרים למניה. מחיר מניית פייסבוק עלה מתחילת השנה והוא משקף שווי של 670 מיליארד דולר.

בפייסבוק ציינו כי גם בשלושת השבועות הראשונים ההכנסות מפרסום צמחו בקצב של כ-10%, ובחברה מצפים כי זה יהיה שיעור הצמיחה ברבעון השלישי כולו.

הרווח הנקי הכולל של פייסבוק צמח פי שניים לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-5.1 מיליארד דולר. עם זאת, תזרים המזומנים החופשי שהציגה החברה ברבעון השני הוא נמוך ועומד על 514 מיליון דולר, לעומת 7.3 מיליארד דולר ברבעון הקודם. הסיבה לכך היא תשלום של 5 מיליארד דולר בעקבות קנס שקיבלה פייסבוק מה-FTC (נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב) בגין פרשת קיימברידג' אנליטיקה.

מספר המשתמשים היומיים עמד ברבעון השני על 1.79 מיליארד, עלייה של 3% לעומת הרבעון הקודם. תחזית האנליסטים הייתה למספר משתמשים יומיים של 1.7 מיליארד. ברבעון הקודם נרשמה עלייה של 4.6% לעומת הרבעון שלפניו, וזאת בגלל משבר הקורונה והעובדה שאנשים הסתגרו בבתים.

ההכנסות למשתמש עמדו על 7.05 דולר ברבעון השני, מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 6.76 דולרים למניה. ברבעון הראשון עמדו ההכנסות למשתמש על 6.95 דולרים וברבעון שלפניו על 8.52 דולרים. עלייה קלה לעומת הרבעון הקודם נרשמה בצפון אמריקה ובאירופה, באסיה-פסיפיק נרשמה יציבות ואילו בשאר העולם נרשמה ירידה קלה.

ההכנסות מצפון אמריקה היוו 49.7% מהכנסות פייסבוק, לעומת 48.2% ברבעון הקודם, כלומר הן צמחו יותר מהר מאזורים אחרים. לעומת הרבעון המקביל, הרבעון השני של 2019, צמחו הכנסות בצפון אמריקה ב-14.5%.

למעשה, ההכנסה לכל משתמש לפי אזור גיאוגרפי מראה תמונה מעט מדאיגה בעבור פייסבוק - רק בצפון אמריקה נרשמה צמיחה לעומת הרבעון המקביל ובשאר האזורים נרשמה יציבות (באירופה נרשמה עלייה קלה).