דיווח: מיקרוסופט במגעים לרכישת טיקטוק; ממשל טראמפ יכפה העברת הבעלות על האפליקציה

הדיווחים על המגעים לרכישת טיקטוק וצעדי ממשל טראמפ נגד החברה הסינית מגיעים על רקע חשש שהביעו בוושינגטון בשבועות האחרונים מכך שהממשל הסיני מקבל גישה למידע של משתמשי האפליקציה בארה"ב

אפליקציית טיק טוק / צילום: דא קינג , רויטרס
אפליקציית טיק טוק / צילום: דא קינג , רויטרס

האם טיקטוק בדרך להחלפת בעלות? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יחתום על צו שיחייב את חברת בייט דאנס, הבעלים הסיניים של טיקטוק, למכור את הרשת החברתית המוצלחת, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". במקביל, ב"ניו יורק טיימס" מדווחים על רוכשת פוטנציאלית מפתיעה - חברת מיקרוסופט. שני הדיווחים מבוססים על גורמים שמעורים בפרטים. לפי הדיווח ב ניו יורק טיימס, לא ידוע עד כמה מתקדמים המגעים בין מיקרוסופט לטיקטוק.

בארה"ב חוששים מכך שהממשל הסיני משתמש באפליקציה לצורך ריגול ואיסוף מידע על הצעירים האמריקאים, ובכלל מהעולם המערבי. בטיק טוק הכחישו שיש שימוש כזה. לאפליקציה יש 1.65 מיליארד הורדות, כ-700 מיליון משתמשים פעילים בעולם המערבי ו-400 מיליון משתמשים נוספים בגרסה הסינית שלה. בני נוער וצעירים בגילאי 16-24 מהווים כ-40% ממשתמשי טיקטוק, לפי נתוני חברת המחקר Global Web Index ל-2019.

הפופולריות של טיקטוק בקרב בני נוער הביאה אותה להישגים מרשימים והיא סיימה את 2019 במקום השני בטבלת ההורדות העולמית, אחרי וואטסאפ, לפי דוח שפרסמה חברת המחקר Sensor Tower. לפי אותו דוח, היקף הכנסותיה של טיקטוק הגיע ב-2019 ל-177 מיליון דולר בלבד.