פיצה האט | בלעדי

הדור הבא של משלוחי האוכל? להזמין פיצה האט בוואטסאפ

רשת הפיצריות פיתחה עם חברת TICTUK הישראלית מערכת הזמנות שמאפשרת רכישה מלאה בוואטסאפ, ללא מעבר לדף אינטרנט חיצוני

להזמין משלוח בוואטסאפ: פיצה האט ישראל פיתחה שירות משלוחים באמצעות אפליקציית המסרים הפופולרית. למרות שכבר שנים שוואטסאפ (Whatsapp) ביססה את מעמדה כאפליקציית מסרים מרכזית בישראל, וישנן לא מעט חברות שמספקות באמצעותה שירות לקוחות, להזמין דרכה פיצה מבוט זה משהו שעד היום לא ניתן היה לעשות בארץ.

פיצה האט פיתחה יחד עם חברת TICTUK הישראלית מערכת הזמנות שמאפשרת רכישה מלאה באמצעות האפליקציה, ללא מעבר לדף אינטרנט חיצוני. המערכת החדשה מסונכרנת עם מערכת התשלומים, התפריטים ואזורי החלוקה. החידוש הטכנולוגי מבחינת החברה הוא שמערכת איסוף ההזמנות מבוססת על בוטים, ללא צורך במענה אנושי. בעולם פיצה האט מפעילה שירות כזה גם באמריקה הלטינית.

לדלג על התיווך של פלטפורמות המשלוחים

אחת המטרות הלא רשמיות של השקת המערכת היא תחרות בפלטפורמות משלוחי אוכל כמו וולט ותן ביס שביססו את מעמדן כמנוע חיפוש עבור משלוחי אוכל. "אין ספק שזו תחרות, ושאני רוצה שהלקוח לא יכנס לאפליקציה של תן ביס ושיזמין משם פיצה האט, אלא שיזמין ישירות מפיצה האט ללא שום מתווך באמצע", אומר מנכ"ל פיצה האט ישראל שמוליק ברוך. הוא מקווה שמערכת הוואטסאפ תהפוך לאחת הסיבות המרכזיות שתגרום ללקוחות להזמין ישירות מפיצה האט, ולא באמצעות פלטפורמה חיצונית.

ברוך. צופה פתיחת שניים-שלושה סניפים השנה / צילום: רפי דלויה
 ברוך. צופה פתיחת שניים-שלושה סניפים השנה / צילום: רפי דלויה

הפיתוח של הממשק החדש החל כבר לפני שנה, עוד הרבה לפני עידן הקורונה, אבל הוא רלוונטי כעת יותר מעבר. בשיחה עם "גלובס" אומר ברוך: "המשחק באונליין זה אחוזי ההמרה, ובגלל שיש המון גירויים - האתגר הוא לשמור את הלקוח בתוך המערכת. המטרה שלנו היא להכפיל את אחוז ההמרה - אחוז הנטישה צפוי להיות כפול מאתר או אפליקציה רגילים. אנחנו מאמינים שזה יהיה ערוץ ההזמנות העיקרי של החברה".

ובכל זאת, מי שישתמש בשירות החדש ויקווה למצוא בו את הפיצ'ר שמאפשר מעקב אחר השליח וזמן הגעת המשלוח, שקיים היום גם אצל פיצה האט וגם אצל המתחרות, צפוי להתאכזב. כרגע לא ניתן לבצע מעקב באמצעות הוואטסאפ, והאפשרות הזו תיכלל רק בגרסה עתידית.

"הקורונה משנה את המודל העסקי"

פיצה האט ישראל, שמפעילה כיום 92 סניפים מעסיקה כ-700 עובדים בחברה, נוסף לכ-2,300 עובדים באמצעות זכיינים, מתמודדת עם האתגר האדיר של הקורונה טוב בהרבה מהמסעדות הקטנות המקומיות. על פניו זה אמור להיות מובן מאליו, אולם רק לאחרונה דווח כי הזכיין הגדול ביותר של הרשת בארה"ב פנה לבית משפט בקשה להגנה מפני נושים במקרה של פשיטת רגל - צ'פטר 11.

ברוך מתייחס לקורונה ואומר: "זו תקופה מאתגרת מאוד. המכירות שלנו בחנויות עלו מאז חודש מרץ, אבל הקורונה ללא ספק משנה את המודל העסקי שלנו; לקוחות פחות באים למסעדות ופחות רוכשים בטייק אווי, אנחנו מוטים יותר למשלוחים". לצד זאת, הוא מציין כי החברה צפויה לפתוח שניים-שלושה סניפים עד סוף 2020.

פיצה האט ישראל נמצאת בבעלות אודי שמאי (85%) ויורם באומן (15%). לפי דיווח החברה, מחזור המכירות שלה הסתכם בכ-250 מיליון שקל ב-2019.