נתניהו בקבינט הקורונה: רמת התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם

ישיבת קבינט הקורונה נפתחה ובה יעלו לדיון סוגיות אסטרטגיות של המאבק במגיפה, וגם סוגיות מיידיות כמו חידוש פעילות התרבות בישראל • השרה מירב כהן משתתפת בדיון כמשקיפה - זאת לאחר שנמתחה ביקורת חריפה על היעדר נשים בקבינט

בנימין נתניהו / צילום: Matt Rourke, Associated Press
בנימין נתניהו / צילום: Matt Rourke, Associated Press

ישיבת קבינט הקורונה נפתחה ובה יעלו לדיון סוגיות אסטרטגיות של המאבק במגיפה, קביעת תכנון מדיניות, וגם סוגיות מיידיות כמו פתיחת הקניונים והשווקים בסופי שבוע וחידוש פעילות התרבות בישראל. הקבינט בהרכבו החדש והמצומצם, מונה עשרה שרים לעומת 16 בקודם.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי רמת התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם, אך הוסיף שבשבועיים האחרונים בערך, אנחנו נמצאים במעין "השטחה", גם אחרי שמתקנים ומשנים את שינוי הבדיקה ומספר הבדיקות בסופי שבוע.

עוד הוא אמר בנוגע למספר החולים הקשים והמתים כי מספר החולים הקשים עולה באופן איטי, באופן כזה שברגע זה הוא לא מאתגר את המערכת. לגבי מספר המתים, רה"מ ציין שהוא  "עולה, ויכול לעלות למספרים גדולים".

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "אם מספר החולים יעלה, מהרמה הזאת מצבנו יהיה מאוד קשה. אנחנו רוצים להוריד אותו גם לרמה כזאת שנוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה, מה שמאוד קשה לעשות כשיש לך אלפי חולים חדשים שמצטרפים למערכת מדי יום. צריך גם אמצעים דיגיטליים, וגם אמצעים אנושיים כדי לתפוס ולהתחקות אחרי שרשראות ההדבקה. זה מגיע למספרים שאנחנו לא נוכל לעמוד בהם". הוא הוסיף כי יש להוריד את עקומת התחלואה לפני תחילת הלימודים בספטמבר.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, בירך על מה שהגדיר שיתוף פעולה יעיל בין פרופ' גמזו, משרד הבריאות, המל"ל וגורמי הביטחון למיניהם.

הוא הדגיש שתי נקודות: את המאמץ להקטין את התחלואה בערים ה"כתומות" מתוך כוונה לא להגיע למצב של ערים אדומות, וכן את פעילות צה"ל לפיתוח תפיסה ומסד התנהלותי לאומי ראוי שיביאו לקביעת המדיניות. גנץ אמר כי בתחילת שבוע הבא, תתחיל לפעול המפקדה לקטיעת שרשרת ההדבקה.

השרה מירב כהן משתתפת בדיון כמשקיפה - זאת לאחר שנמתחה ביקורת חריפה על היעדר נשים בקבינט.