המוסדיים שהרוויחו 'על הנייר' 70% ביומיים לאחר גיוס של ישראלית קטנה בנ'י

דריו הלת' גייסה 28.6 מיליון דולר במסגרת הנפקה פרטית, בה השתתפו גם מוסדיים ישראליים כמו: הפניקס חברה לביטוח, מור בית השקעות, פסגות ומיטב דש בית השקעות

מנייתה של דריו הלת' (DarioHealth), הישראלית שנסחרת בבורסת נסד"ק (סימול: DRIO), משלימה מהלך עליות של 70% בשני ימי המסחר האחרונים בהמשך להשלמת הנפקה פרטית בהיקף של כ-28.6 מיליון דולר, (לפני ניכוי שכר טרחה והוצאות הנפקה), שהושלמה בסוף השבוע שעבר.

דריו פיתחה מערכת שכוללת בדיקות סוכר באמצעות הטלפון הסלולרי, תיעוד של הבדיקות ושל מידע נוסף מן הצרכן באפליקציה, ואלגוריתם המשתמש במידע הזה כדי לתת תמיכה פרקטית ותמיכה מוטיבציונית למטופל. כמו כן מאפשרת האפליקציה את העברת המידע לרופא או לאחות ניהול הסוכרת, התראות ותמיכה במקרה של חריגה מן התוצאה ותקשורת ישירה עם הרופא או האחות בעת הצורך.

החברה מכרה 2,969,266 מניות רגילות ואופציות לרכישת 824,869 מניות רגילות במחיר מימוש של 0.0001 דולר למניה. נכון ל-28 ביולי, 2020, מחיר הרכישה למניה היה שווה ל-7.47 דולר. מחיר הרכישה של כל אחת מהאופציות הממומנות מראש היה 7.4699 דולר. החברה מכרה גם 31,486 מניות רגילות במחיר למניה השווה ל-7.94 דולר או "מחיר המינימום".

לבעלת המניות הגדולה ביותר של החברה כיום, Nantahala Capital Management LLC, הצטרפו משקיעים חדשים, בהם קרנות המנוהלות על-ידי Manchester Management Company LLC, Soleum Capital Management L.P וכן משקיעים מוסדיים ישראליים מובילים כגון הפניקס חברה לביטוח, מור בית השקעות, פסגות ומיטב דש בית השקעות. בינואר האחרון גייסה דריו כ-21 מיליון דולר.

החברה, שנסחרת כעת לפי שווי של 92 מיליון דולר, צפויה להשתמש במשאבים אלה למימון תכנית התפעול האסטרטגית ארוכת הטווח, במסגרתה תרחיב את התמקדותה מערוץ המכירה הישירה לצרכנים למודל B2B2C אשר לדעתה הנו גדול ורווחי יותר, כך נמסר מהחברה. "מודל עסקי זה מתאפיין בעלויות נמוכות יותר של רכש לקוחות, שולי רווח גדולים יותר והכנסות חוזרות. בהקשר זה, השימוש העיקרי בתקבולי ההנפקה יהיה להמשך מימון הקמת התשתית המסחרית של החברה ולסיוע בהשגת חוזים עם מבטחים בתחום הבריאות ומעסיקים וספקים המבטחים את עצמם במטרה לחדור לאוכלוסיות רחבות של עמיתים, עובדים ומטופלים", נכתב בהודעתה של דריו.

"אנו שמחים על הבעת האמון מצד בעלת המניות הגדולה ביותר שלנו ושל משקיעים חדשיםף מוסדיים ומשקיעים מובילים מתחום הבריאות, בתכניות ההתרחבות המסחריות שלנו לניהול חוזים קיימים וחדשים עם מבטחי בריאות," אמר ארז רפאל, מנכ"ל דריו. "קצב האימוץ של הרפואה הדיגיטלית הואץ לאחרונה בעקבות המגפה הכלל עולמית. הפתרון היעיל והחסכוני של דריו נמצא בעמדה מצוינת להתחרות בשוק זה בארה"ב, שוק אשר רחוק עדיין ממיצוי".

Stern Aegis Ventures שימשו כבנק המוביל הבלעדי בהנפקה. רוסריו קפיטל שימשה כיועצת הפיננסית בישראל.