קיבלה ביקושים גבוהים: גב ים גייסה כ-900 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

כ-550 מיליון שקל גוייסו באמצעות הרחבה האג"ח מסדרה ח' ועוד 350 מיליון שקל גייסה החברה באמצעות הרחבת סדרה ט', בעלת מח"מ של כ-5 שנים

אבי יעקובוביץ, מנכל גב ים / צילום: סיוון פרג
אבי יעקובוביץ, מנכל גב ים / צילום: סיוון פרג

חברת הנדל"ן המניב גב ים השלימה אתמול את השלב המוסדי בהנפקת אגרות חוב בדרך של הרחבת סדרת אגרות חוב (סדרה ח') ואגרות חוב (סדרה ט') של החברה,  המדורגות על-ידי  S&P מעלות בדירוג AA ועל-ידי מידרוג בדירוג Aa2. החברה ביקשה לגייס כ-400 מיליון שקל, זכתה לביקושים גבוהים של כ-1.15 מליארד שקל ובחרה לגייס כ-900 מיליון שקל. את ההנפקה הובילה אפסילון חיתום.

כ-550 מיליון שקל גוייסו באמצעות הרחבה האג"ח מסדרה ח', בעלת מח"מ של כ-8 שנים, בריבית שקלית קבועה בשיעור שנתי של 2.23%, ועוד 350 מיליון שקל גייסה החברה באמצעות הרחבת סדרה ט', בעלת מח"מ של כ-5 שנים, בריבית בשיעור שנתי של 1.03%, צמודה למדד המחירים לצרכן .

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים , אמר הבוקר: "הביקושים הגבוהים בשלוש ההנפקות האמורות והצלחתן, מהוות הבעת אמון של שוק ההון בחברה, באיכות נכסיה ובאסטרטגיה העסקית שלה, אשר מביאה לצמיחה, לאיתנות פיננסית וליציבות לאורך שנים. ביקושי היתר שנרשמו מספקים לחברה רוח גבית להמשך פעילות הייזום האינטנסיבית".

גב ים, הנסחרת בשווי של כ-4.2 מיליארד שקל, פועלת בתחום הנדל"ן המניב, ומתמחה בהקמה ובתפעול פארקים (מתחמי משרדים) לחברות הייטק. כמו כן עוסקת החברה בתחומים נוספים במגזר הנדל"ן המניב, ובהם מסחר, משרדים ומגורים. החברה מתנהלת כיום באופן רשמי כחברה ללא גרעין שליטה, אולם לחברה בעלת מניות מרכזית בדמות חברת נכסים ובניין שבשליטת אדוארדו אלשטיין.

בשבועות האחרונים רכש איש העסקים אהרון פרנקל מניות של החברה והגיע להחזקה של כ-8.6% ממניות גב ים, שאותן רכש בעסקאות בבורסה ומחוצה לה תמורת סכום מוערך של כ-350 מיליון שקל. 

גב ים הציגה דוחות טובים לרבעון השני של השנה.  הכנסותיה של גב ים מהשכרת מבנים גדלו ברבעון השני ב-5.6% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-133 מיליון שקל. בחברה הסבירו כי הגידול בהכנסות נבע הן מתוספת הכנסות ממבנים שהושלמו ב-2019 והן מעלייה ריאלית בדמי השכירות בנכסים קיימים. 

בניכוי הוצאות ההפעלה, צמחו ההכנסות נטו מפעילות ההשכרה (NOI) ב-7.4% ל-130 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי התזרימי (FFO) גדל ב-9.3% ל-59 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת גדל אף הוא ברבעון השני בכ-40% ל-102 מיליון שקל.

בשורה התחתונה הציגה גב ים ירידה של כ-42% ל-64 מיליון שקל, אולם זאת לא בשל פרמטרים תפעוליים אלא בגלל ירידה בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה. ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הכנסות של 122 מיליון שקל מעלייה בשווי ההוגן, וזאת לעומת ירידה של 2 מיליון שקל שנרשמה ברבעון השני השנה.