הנער הנאשם בפריצת הענק לטוויטר מחזיק ביטקוינים בשווי יותר מ-3 מיליון דולר

כתב התביעה נגד גרהאם איוואן קלארק בן ה-17 מפלורידה כולל 30 סעיפי אישום • לטענת התביעה, הצעיר הוביל את הפריצה ב-15 ביולי, שבה הושגו במרמה יותר מ-100 אלף דולר בתשלומי ביטקוין מיותר מ-300 עוקבים של חשבונות טוויטר פופולריים

מטבעות ביטקוין / איור: שאטרסטוק
מטבעות ביטקוין / איור: שאטרסטוק

גרהאם איוואן קלארק בן ה-17 מפלורידה, שביום שישי האחרון נעצר והואשם בהובלת הפריצה חסרת התקדים בהיקפה לחשבונות הרשת החברתית טוויטר ב-15 ביולי, מחזיק ב-300 ביטקוינים, ששווים כיום יותר מ-3.3 מיליון דולר. דיוויד ווייסברוד, עורך דינו של קלארק, דיווח על החזקות הביטקוין האלה בשימוע שנערך לעצור בבית המשפט בפלורידה בשבת, כפי שדיווח אתמול אתר "טמפה ביי טיימס".

לטענת התביעה בפלורידה, החזקות הביטקוין של קלארק כנראה הושגו באופן בלתי חוקי, בהתחשב בעבירות שביצע בפריצה לחשבונות טוויטר לפני כשבועיים וחצי. עורך דינו של קלארק דחה את טענת התביעה, וטען מנגד כי נגד קלארק נוהלה חקירה פלילית בשנה שעברה, ובמסגרתה נתפסו מידיו על ידי רשויות החוק החזקות בסך 15 אלף דולר במזומן ו-400 ביטקוין, אבל כספים אלה הוחזרו לו (למעט 100 ביטקוין) עם סיומה של אותה חקירה.

"אני לא יכול לחשוב על אינדיקציה גדולה יותר ללגיטימיות של הכספים מאשר שרשויות החוק מוסרות את הכספים בחזרה", אמר עו"ד ווייסברוד בשימוע שנערך לקלארק בבית המשפט בסוף השבוע. בסיומה של אותה חקירה ב-2019, שאינה קשורה לפרשה הנוכחית, הסכים קלארק במסגרת הסדר עם רשויות החוק להשאיר בידי הרשויות 100 ביטקוין מתוך 400 הביטקוינים שנתפסו מרשותו, בלי שהודה באישומים כלשהם, ו-300 ביטקוינים הוחזרו לידיו.

גרהאם איוואן קלארק במעצר  / צילום: Hillsborough County Sheriff's Office, רויטרס
 גרהאם איוואן קלארק במעצר / צילום: Hillsborough County Sheriff's Office, רויטרס

משרד המשפטים האמריקאי הגיש בסוף השבוע כתבי אישום גם נגד מייסון שפארד בן ה-19 מבריטניה ונגד נימה פאזלי בן ה-22 מאורלנדו, פלורידה. לטענת משרד התובע הכללי של מחוז הילסבורו בפלורידה, קלארק הוא "המוח" מאחורי מבצע הפריצה, שנחשב לגדול בתולדות טוויטר. נגד קלארק, תושב העיר טמפה, הוגש כתב תביעה הכולל 30 סעיפי אישום הקשורים בפריצה. לטענת התביעה, שלושת הפורצים הצעירים הצליחו להשיג במרמה יותר מ-100 אלף דולר בתוך דקות ספורות, באמצעות תשלומי ביטקוין שקיבלו מיותר מ-300 עוקבים של החשבונות שנפרצו.

בפריצה ב-15 ביולי, שעליה דווח גם ב"גלובס", השתלטו הפורצים על 130 חשבונות טוויטר, ובהם חשבונותיהם של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, המועמד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית; הנשיא לשעבר ברק אובמה; המיליארדר האמריקאי אלון מאסק, מייסד החברות טסלה, פייפאל וספייס X; מייסד מיקרוסופט ביל גייטס; קים קרדשיאן; גורו ההשקעות וורן באפט; וגם החשבון של ענקית הטכנולוגיה אפל. בכל החשבונות שנפרצו הועלה ציוץ שבו נכתב: "אני מחזיר לקהילה. כל ביטקוין שיישלח לכתובת המופיעה מטה - יוכפל ויוחזר לשולח! אם תעבירו 1,000 דולר, תקבלו בחזרה 2,000 דולר! ההצעה תקפה ל־30 דקות בלבד".

על פי כתב התביעה, מייסון שפארד הבריטי בן ה-19 צפוי לעונש של עד 45 שנות מאסר בבית סוהר פדרלי, אם יורשע באישומים שהוגשו נגדו בגין פריצה והונאה. פאזלי בן ה-22 מאורלנדו צפוי לעונש של עד 5 שנות מאסר אם יורשע בפרשה. בניגוד לשניהם, קלארק בן ה-17 נחשב קטין על פי גילו, ולכן התביעה בגין 30 סעיפי האישום נגדו מתנהלת בבית משפט של מדינת פלורידה, ולא בבית משפט פדרלי.

בשימוע שנערך לקלארק לאחר מעצרו בסוף השבוע, התביעה קבעה סכום של 725 אלף דולר לשחרורו בערבות - בערך פי שישה מהסכום שנגנב בפריצה לחשבונות טוויטר שבה הוא מואשם. על פי חוקי מדינת פלורידה, התביעה תיקח 10% מסכום הערבות שנקבע (72.5 אלף דולר) כדי לאפשר את שחרורו של קלארק למעצר בית עד לפתיחת משפטו.

מחירו של הביטקוין נע היום בסביבות 11,260 דולר, נכון לשעה 13:00 (שעון ישראל). בחודש שעבר זינק מחירו הדולרי של ביטקוין ב-23%, כחלק ממגמה חיובית שנרשמה ביולי בשוק המטבעות הדיגיטליים, כפי שסיקרנו בתחילת השבוע ב"גלובס". ביום ראשון בבוקר נרשמו תנודות עזות במחיר הביטקוין, כשהוא חצה את הרף של 12 אלף דולר לראשונה השנה והתקרב לשיא של 12 חודשים. עם זאת, בתוך חצי שעה בלבד צנח שערו הדולרי של המטבע ב-7% עד לכ-11,185 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.