אורמת עקפה את התחזיות: רווח של 23 מיליון דולר ברבעון השני

השיפור ברווחיות מגזר החשמל סייע לחברה להציג תוצאות טובות ברבעון השני למרות השפעות משבר הקורונה • במהלך הרבעון גייסה כמיליארד שקל באג"ח והודיעה על רכישת חברה, והיא מצפה לחידוש הפעילות בתחנת הכוח המושבתת בהוואי בהמשך השנה

מנכ"ל אורמת, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן
מנכ"ל אורמת, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן

השיפור ברווחיות במגזר החשמל מסייע לחברת אורמת להציג תוצאות טובות ברבעון, למרות השפעות משבר הקורונה. החברה, העוסקת בתחום האנרגיה הגיאותרמית, רשמה ברבעון השני הכנסות של כ-175 מיליון דולר, שאמנם היוו ירידה של 5% ביחס לרבעון המקביל, אך היו גבוהות מתחזיות האנליסטים שציפו לכ-169 מיליון דולר. גם בשורה התחתונה, הרווח הנקי המתואם למניה עקף את תחזיות האנליסטים כשהגיע ל-45 סנט, לעומת צפי האנליסטים ל-38 סנט.

אורמת  פועלת בשני מגזרי פעילות: מגזר החשמל, בו היא בונה ומחזיקה בבעלות על תחנות כוח, ומגזר המוצרים, שבו היא בונה תחנות כוח עבור אחרים. ברבעון השני, ההכנסות ממגזר החשמל נותרו כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל, והסתכמו בכ-129 מיליון דולר, עם שיעור רווח גולמי של 44.1%, לעומת 42.8% ברבעון המקביל. מגזר המוצרים רשם הכנסות של 43.7 מיליון דולר, ירידה של 16% ביחס לרבעון המקביל, ושיעור הרווח הגולמי שלו נותר ללא שינוי על 20.6%.

תוצאות הרבעון של אורמ.
 תוצאות הרבעון של אורמ.

ההכנסות מתחום אגירת החשמל ושירותי הניהול, תחום פעילות חדש יחסית עבור אורמת, ירדו ב-16.7% ל-2.5 מיליון דולר. התחום עדיין אינו רווחי, אך אורמת צמצמה את ההפסד הגולמי שלו מ-29.5% ברבעון המקביל ל-13.6% ברבעון השני של 2020.

הרווח הנקי של אורמת ברבעון הסתכם ב-25.3 מיליון דולר, ירידה של 30.2%, והרווח הנקי המתואם הסתכם ב-23 מיליון דולר, לעומת 20.6 מיליון דולר ברבעון המקביל (או 33.9 מיליון דולר, בהכללת הטבת מס חד-פעמית שנרשמה ברבעון המקביל).

אורמת מצמצמת כלפי מטה את התחזית השנתית שלה, ומצפה כעת להכנסות של 710-725 מיליון דולר, לעומת טווח קודם של 710-740 מיליון דולר. אמצע טווח התחזית מצביע על ירידה של 3.8% לעומת 2019.

הצמצום מגיע משני מגזרי הפעילות - החשמל והאגירה - בעוד שהתחזית למגזר המוצרים נותרת ללא שינוי, 140-150 מיליון דולר. תחזית ההכנסות למגזר החשמל מצטמצמת מ-550-570 מיליון דולר ל-550-560 מיליון דולר, ובתחום האגירה התחזית מצטמצמת מ-15-20 מיליון דולר ל-15-17 מיליון דולר. תחזית ה-EBITDA המתואם ל-2020 מתעדכנת גם היא מ-400-415 מיליון דולר ל-400-410 מיליון דולר.

על רקע הקורונה, חתימת חוזים חדשים לפרויקטים משמעותיים מתעכבת, כשהצריכה העולמית של חשמל ירדה בשל המשבר. בתחום האגירה אורמת מושפעת גם מירידת מחירים. עם זאת, בטווח הארוך יותר ההערכה היא שהצריכה העולמית תחזור לצמוח, והמגמה של מעבר לאנרגיות ירוקות יימשך.

בסוף הרבעון אורמת גייסה כמיליארד שקל בהנפקת אג"ח שזכתה לביקוש גבוה, והודיעה על רכישת Pomona מתחום אגירת האנרגיה. עדכון נוסף בדוחות הוא על תחנת Puna בהוואיי שמושבתת כבר מעל שנתיים מאז שהתפרץ הר געש סמוך, ובחברה עדיין מצפים לחזרה לפעילות בתחנה עד סוף השנה.

דורון בלשר, המנכ"ל החדש של אורמת (שכיהן קודם כסמנכ"ל הכספים), אמר היום: "הצגנו רבעון שני מצוין, בזכות, בין היתר, השיפור המתמשך ברווחיות מגזר החשמל. אני גאה במיוחד על האופן בו החברה פועלת לנוכח אתגרי הקורונה, ועל כך שהשלמנו בזמן את ההרחבה של 19 מגה-וואט בתחנת הכוח Steamboat Hills והתקדמנו משמעותית במאמצינו לקראת החזרת תחנת הכוח בפונה לפעילות עד סוף השנה".

לדבריו, "אנחנו פועלים ונוקטים בכל הצעדים הנדרשים להקטנת השפעת מגפת הקורונה על הפעילות של החברה ועד כה לא ראינו השפעה מהותית על התוצאות. יחד עם זאת, יתכן כי בעתיד ככל שהמגפה תתמשך תהיינה השפעות נוספות על הפעילות".

על גיוס החוב אמר בלשר כי הוא מאפשר לחברה גמישות רבה יותר ויכולת להרחיב את יכולות הייצור במגזר החשמל. "תוצאות הרבעון תומכות בכך שאורמת בדרך הנכונה להמשיך את מסלול הצמיחה שלה תוך התבססות על הפריסה הגיאוגרפית, מבנה ההכנסות המגוון, הצוות המצוין והמודל העסקי המשולב של החברה", סיכם בלשר.

אורמת נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי 3 מיליארד דולר.