אל על | בלעדי

בעלי המניות באל על מאבדים סבלנות: רוצים להיפגש עם הרוכש האפשרי לחברה

בתכתובת האחרונה בין הצדדים ביקש המציע אלי רוזנברג פגישה בין נציגיו ובין חברי דירקטוריון החברה • הצעתו נפלה על אוזניים ערלות ופגישה עד כה לא נקבעה ובעלי המניות מאבדים סבלנות, כך עולה ממכתב שהועבר לידי יו"ר דירקטוריון אל על והגיע לידי "גלובס"

עובדי אל על מפגינים מול משרד האוצר / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס
עובדי אל על מפגינים מול משרד האוצר / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

היה זה רק עניין של זמן עד שבעלי המניות באל על יתחילו להתעורר עם סימני שאלה לגבי התנהלות הדירקטוריון בכל הנוגע לבחינת הצעת הרכישה שמונחת על שולחן החברה. בתכתובת האחרונה בין הצדדים ביקש המציע אלי רוזנברג פגישה בין נציגיו ובין חברי דירקטוריון החברה במסגרתה הם יוכלו לקבל תשובות לשאלות הרבות שהעלו באשר לטיב העסקה, לזהות הרוכש ולכוונתו. הצעתו נפלה על אוזניים ערלות ופגישה עד כה לא נקבעה ובעלי המניות מאבדים סבלנות, כך עולה ממכתב שהועבר לידי יו"ר דירקטוריון אל על אלי דפס ואשר הגיע לידי "גלובס".

הצעתו של רוזנברג קיבלה דחיפה משמעותית אחרי שרשות החברות העניקה לו היתר לרכוש 40% מהשליטה באל על.

בין השאר, הביקורת של בעל המניות החתום על המכתב, מנחם ידווב, מתייחסת לכך שעד כה לא נעתרו חברי הדירקטוריון לבקשת הרוכש לתאם פגישה עם נציגיו. ברקע תוהה ידווב תוהה מדוע החברה לא מקדמת הצעה שתזרים לה הון שהיא זקוקה לו כמו אוויר לנשימה ובתוך כך "ממסמסת את הצעתו".

הצעת רוזנברג נזכיר היא לשלם 75 מיליון דולר על שליטה של 45% מהחברה. ידווב מזכיר לחברי הדירקטוריון כי הם חשופים לתביעה אישית על התנהלותם אם יתברר כי זו לא פעלה לטובת החברה.

"עד למועד זה לא שמעתי על כל יתר המשקיעים המתדפקים על דלתות החברה ומוכנים להשליך את כספם אל קופת החברה המרוקנת ואם כך הדבר הביקורת שלי מכוונת כלפי העובדה שחברי הדירקטוריון לא מוצאים מקום להיפגש עם המשקיע היחיד שמוכן לדבריו להזרים באופן מידי כספים לחברה, דבר שלדעתי איננו חוקי ועומד בניגוד גמור לחובת הזהירות שלהם, לחובתם לפעול להקטנת חדלות הפירעון של החברה לחובת האמונים שלהם ולכללי הממשל התאגידי הבסיסיים ביותר", כך לשון המכתב.

הכותב סבור כי חברי הדירקטוריון "נקלעו לכלל טעות מצערת, עסקינן בטעות שמן הראוי לתקנה לאלתר ויפה שעה אחת קודם שאם לא נמצאים ויימצאו חברי הדירקטוריון בהפרה מתמשכת של החוק ושל חובותיהם כלפי כלל בעלי מניות החברה (ולא רק בעלת השליטה) וחובותיהם לפעול לקידום טובת החברה ללא שיקולים זרים". ידווב מבקש מדפס כי ינחה את הדירקטוריון "להואיל בטובו למצוא ולו שעה אחת בימים הקרובים בה ייפגשו עם המשקיע". לסיום מתריע ידווב "לא אהסס לעשות שימוש בזכויות השמורות לי בדין על מנת להגן על זכויותי וזכויות בעלי יתר המניות הנרמסות תוך הפרה בוטה של חובותיכם החוקיות אך ורק ממניעים של שימור השליטה הקיימת".

מאל על נמסר בתגובה: "המכתב הובא לעיוננו לפני זמן קצר באמצעות העיתון. נקרא ונלמד את המובא בפנייה".