פייסבוק וטוויטר מחקו פוסט של טראמפ שטען כי ילדים כמעט חסינים לקורונה

פייסבוק מחקה את הפוסט בטענה שהוא מכיל "מידע מזיק על נגיף הקורונה" וטוויטר הקפיאה חשבון של הקמפיין של הנשיא עד שהציוץ הוסר • במקביל, רשויות בריאות הציבור בארה"ב הבהירו שלילדים אין חסינות מפני קורונה

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ / צילום: Tasos Katopodis, רויטרס
נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ / צילום: Tasos Katopodis, רויטרס

פייסבוק וטוויטר "מענישות" את דונלד טראמפ והקמפיין שלו על פוסטים וציוצים שבהם הנשיא טוען שילדים "כמעט חסינים" בפני נגיף הקורונה. רשויות בריאות הציבור בארה"ב הבהירו שלילדים אין חסינות מפני הנגיף.

פייסבוק מחקה את הפוסט, שהיה מתוך ראיון שטראמפ נתן לפוקס ניוז, בטענה שהוא הכיל "מידע מזיק על נגיף הקורונה". טוויטר הלכה בעקבותיה ומסרה שהיא הקפיאה חשבון של קמפיין טראמפ עד שציוץ של אותו קליפ חדשות הוסר.

טראמפ אמר אתמול (ד') בטלפון לתוכנית הבוקר "פוקס וחברים" שהגיע הזמן שכל בתי הספר בארה"ב ייפתחו מחדש. הוא אמר: "אם מביטים בילדים, הילדים הם כמעט - והייתי אומר כמעט בוודאות - חסינים בפני המחלה הזו. הוא הוסיף ש"היו חולים מעטים והם התגברו. קשה להאמין. אני לא יודע מה אתם מרגישים לגבי זה, אבל יש להם מערכות חסינות חזקות בהרבה משלנו לזה. ואין להם בעיה, פשוט אין להם בעיה".

זו הייתה הפעם הראשונה שפייסבוק נקטה פעולה להסרת תוכן שהועלה על ידי הנשיא בהתבסס על מדיניות המידע הכוזב שלה על הקורונה. יחד עם זאת, זו לא הפעם הראשונה שבה היא הענישה את טראמפ על תכנים בעמוד שלו. ביוני הודיעה פייסבוק שהיא הסירה תשדיר בחירות של קמפיין הנשיא טראמפ שהציג סמל שהיה בשימוש בגרמניה הנאצית. החברה מסרה שהתשדיר הפוגעני הכיל משולש אדום הפוך שדמה לזה שבו הנאצים השתמשו לסימול מתנגדים כמו קומוניסטים

"הווידאו הזה כולל טענות כוזבות שקבוצת בני אדם חסינה לקוביד-19, וזו הפרה של המדיניות שלנו בנוגע למידע מזיק על הקורונה", מסרה דוברת של פייסבוק.

מאוחר יותר אמש הודיעה טוויטר שהיא הקפיאה את החשבון @TeamTrump מפני שהוא הציג את אותו קטע מהראיון שהופץ על ידי החשבון של הנשיא טראמפ. דובר של טוויטר אמר שהציוץ בחשבון @TeamTrump "מהווה הפרה של כללי טוויטר על מידע כוזב בקשר לקוביד-19". הדובר הוסיף ש"הבעלים של החשבון יחויב להסיר את הציוץ לפני שהוא יוכל לצייץ שוב". הציוץ הוסר כנראה אחר כך.

טוויטר השעתה זמנית בחודש שעבר את בנו של הנשיא, דונלד ג'וניור, על הפצת קליפ וידאו שבו הוא קידם "מידע כוזב" על הקורונה ועל הידרוקסיכלורין, התרופה שעליה המליץ הנשיא ורופאים טוענים שאין לה ערך.