הראש בעננים: נייס ממשיכה לצמוח וכבר שווה יותר מ-13 מיליארד דולר

חברת הטכנולוגיה עקפה את התחזיות ברבעון השני עם הכנסות של כ-395 מיליון דולר, ועם רווח נקי למניה הגבוה ב-5 סנטים מתחזיות האנליסטים

ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: איל יצהר
ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: איל יצהר

הצמיחה בתחום הענן נמשכת, וחברת הטכנולוגיה נייס  עקפה את התחזיות בדוחות הרבעון השני. החברה הציגה הכנסות של כ-395 מיליון דולר, צמיחה של 3.6% ביחס לרבעון המקביל ולעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של כ-392 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) הגיע ל-1.37 דולר, 5 סנטים מעל תחזיות האנליסטים.

נייס, בניהולו של ברק עילם, מספקת פתרונות טכנולוגיים לניהול קשרי לקוחות וסיכונים. החברה נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב ושווי השוק שלה הוא 13.1 מיליארד דולר, אחרי עלייה של כ-35% במחיר המניה מתחילת השנה.

ברבעון השני, הכנסות נייס הסתכמו כאמור בכ-395 מיליון דולר, כשההכנסות מתחום הענן, המהווה מנוע צמיחה משמעותי לחברה, צמחו ברבעון ב-29.6% והסתכמו בכ-184 מיליון דולר. תחום המוצרים ירד ב-38.3% לכ-38.3 מיליון דולר, ותחום השירותים ירד גם הוא אך בשיעור נמוך יותר של כ-3%.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע ל-44.8 מיליון דולר, לעומת 42.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הסתכם ב-89.9 מיליון דולר, עלייה של 11%.

בסיכום המחצית הראשונה נייס רשמה הכנסות של כ-806 מיליון דולר, צמיחה של 6.2% לעומת התקופה המקבילה. המחצית הסתיימה עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות לפי כללי GAAP בסך 91 מיליון דולר, גידול של 15%, ועל בסיס Non-GAAP הרווח הנקי במחצית צמח ב-13.6% והסתכם בכ-178 מיליון דולר, שהם 2.71 דולר למניה.

במהלך המחצית נייס ייצרה תזרים של 214 מיליון דולר מפעילות שוטפת, מתוכו 59.6 מיליון דולר ברבעון השני של השנה. בסיום התקופה היו לחברה בקופה מזומנים והשקעות בהיקף של כ-1.1 מיליארד דולר. נייס הודיעה במהלך הרבעון השני על רכישת החברה האמריקאית Guardian Analytics המספקת פתרונות מבוססי AI בענן, עבור סכום שלא דווח.

מסתפקת בתחזית לרבעון קדימה

עם פרסום דוחות הרבעון הראשון בחודש מאי, נייס השעתה את התחזית השנתית בצל משבר הקורונה, וסיפקה רק תחזית רבעונית. גם הפעם התחזית המסופקת היא לרבעון השלישי בלבד, ונייס צופה בו הכנסות של 403-413 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 1.33-1.43 דולר למניה. אמצע טווח התחזית שלה גבוה מתחזיות האנליסטים.

"אנו שמחים לדווח על רבעון נוסף של צמיחה חזקה ומואצת של 30% בהכנסות מענן, יחד עם המשך גידול משמעותי ברווחים", אמר המנכ"ל עילם. "ביצועי הענן החזקים ממחישים עד כמה אנו ממוצבים היטב כדי לענות על צורכי ארגונים בכל הגדלים, בתקופה שבה הם ממוקדים מאוד בגמישות ובהתאמת הארגון לסביבה המשתנה ללא הרף".

עילם הוסיף כי "הביצועים העסקיים האחרונים שלנו מדגישים: 1) שעכשיו, יותר מתמיד, הפתרונות שלנו קריטיים לתפקוד השוטף של הארגונים, 2) שפלטפורמות הענן שלנו חיוניות על מנת לאפשר עבודה גמישה מהבית, 3) שהענן והטרנספורמציה הדיגיטלית, הנמצאים בליבת העסקים שלנו, נמצאים כעת בהאצה משמעותית בקרב הארגונים".