שר החינוך גלנט הבריז מישיבת ועדת החינוך, היועמ"ש נזף בו

ח"כ משה ארבל התלונן בפני היועץ המשפטי לממשלה  על כך ששר החינוך יואב גלנט בחר להיעדר מישיבת ועדת החינוך בנושא פתיחת שנת הלימודים • המשנה ליועמ"ש לעניינים חוקתיים השיב: "אי התייצבות עובדי מדינה להזמנת ועדה של הכנסת מהווה עבירת משמעת"

יואב גלנט \ צילום: איל יצהר
יואב גלנט \ צילום: איל יצהר

ח"כ משה ארבל (ש"ס) התלונן אתמול (ד') בפני היועץ המשפטי לממשלה על כך ששר החינוך יואב גלנט בחר להיעדר מישיבת ועדת החינוך בנושא פתיחת שנת הלימודים.

גלנט הורה גם ל-15 פקידים בכירים במשרד החינוך שלא להגיע לישיבה, בראשות ח"כ רם שפע מכחול לבן. מדובר בהיעדרות חריגה ביותר, שכן ישראל נמצאת כשלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים במה שעומדת להיות השנה המורכבת ביותר בשל מגיפת הקורונה.

רק ביום ראשון האחרון אישרה הממשלה תוספת תקציבית של 4.5 מיליארד שקל לתקציב משרד החינוך כדי להיערך לפתיחת השנה. ועדת החינוך נחשבת לאחת המשמעותיות בכנסת והמשיכה לפעול במהלך כל 2019 ו-2020, גם כאשר הפוליטיקאים לא הצליחו להרכיב ממשלה.

בפנייתו של ארבל אתמול למנדלבליט הוא כתב "הפיקוח הפרלמנטרי יפגע פגיעה משמעותית אם הממשלה תחליט שלא לשתף פעולה עם דיוני ועדות הכנסת ולהחרימן. חלף חילוקי הדעות מצופה משרי הממשלה לכבד את הכנסת ולהורות לעובדי משרדם להשתתף בדיונים אליהם זומנו וכי ההחלטה להחרים דיונים אלה בהיעדרות עובד המשרד והשר עצמו אינה בסמכותם".

ח"כ ארבל אף פנה לנציב שירות המדינה ד"ר דניאל הרשקוביץ'.

היום (ה') קיבל ארבל תשובה מן המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים חוקתיים, עו"ד רז נזרי.

נזרי כתב לארבל כי "התייצבות נציגי משרד ממשלתי בועדה של הכנסת היא חובה חוקית, המעוגנת בחוק יסוד הכנסת. אי התייצבות עובדי מדינה להזמנת ועדה של הכנסת מהווה עבירת משמעת".

נזרי הוסיף שהוא שוחח עם שר החינוך גלנט על מנת להבהיר את הדברים. "מובן כי אין ביכולתי ומכוח תפקידי לערוך בירור עובדתי, והדברים הופנו ליו"ר הכנסת. אין לי אלא לציין שחובה על נציגי הממשלה לפעול בהתאם לחוק ולתקנון הכנסת". נזרי ציין כי שר החינוך גלנט אמר לו כי בכוונתו להשתתף בדיון הבא.

יו"ר יריב לוין הודיע היום (ה') כי נוכח חילוקי הדעות שהתגלעו בין שר החינוך ומשרד החינוך לוועדת החינוך של הכנסת הוא יכנס את כולם בלשכתו ביום שני הקרוב כדי להסדיר את הדברים.