צ'ק אין | ניתוח

לא מפחדים מהקורונה: המלונות שנפתחים בישראל דווקא עכשיו

פתיחת עסקים בימי קורונה אינה עניין של מה בכך, והיא מלווה באי ודאות רבה • עם זאת, בחודשים האחרונים מספר בתי מלון ברחבי ישראל פתחו את דלתותיהם לראשונה

פתיחה של מלון חדש מתרחשת אחרי תהליך שבדרך כלל נמשך שנים. תלוי אם ההקמה כוללת בנייה של ממש, שיפוץ מהיסוד או רק טיפול קוסמטי. כך או כך, מדובר בתהליך לא פשוט, שכרוך גם בבירוקרטיה אינסופית.

בשנה האחרונה היה מומנטום של פתיחה והשקה של בתי מלון חדשים. ואז באה מגפת הקורונה, טרפה את הקלפים והציבה את היזמים אל מול ההחלטה האם לזנוח את הרעיון, האם לעכב אותו או האם לפתוח למרות ועל אף הצונאמי שפקד את העולם ואת ענף התיירות בפרט.

פתיחת עסקים בימי קורונה אינה עניין של מה בכך. מנכ"ל ישרוטל ליאור רביב אף אמר עם השקת מלון חדש השבוע כי "חשוב להבין, זה לא מובן מאליו להשיק מלון בתקופה המורכבת שבה אנו חיים. אך למרות חוסר הוודאות, עלינו להמשיך ולהסתכל קדימה ולא לעצור את התוכניות".

עד כה כ-63% ממלונות ישראל פתחו שעריהם מחדש אחרי שרובם הגדול נסגרו בחודש מרץ בעקבות המשבר. אלו מלונות חדשים מצטרפים אליהם?

ישרוטל, פתאל ובראון משיקים מלונות חדשים

השבוע השיקה ישרוטל את מלון קדמא, שבנייתו החלה ב-2017. עלות ההקמה הגיעה ל-120 מיליון שקל. המלון, שנפתח בשדה בוקר, בנוי בסגנון של חאן נבטי והוא מצטרף אל המלונות האחרים של ישרוטל לחובבי הנופש המדברי, בהם בראשית וישרוטל פונדק רמון במצפה רמון.

מלון ישרוטל קדמא נמצא בבעלות חברת נאות בוקר, שאמונה על רוב ההשקעה וישרוטל תנהל את המלון, שנבנה על קרקע המשתרעת על שטח של 40 דונם ושנקנתה לפני 20 שנה מתוך אידיאולוגיה ציונית להפריח את הנגב. המלון כולל שבעה מבני חאן בהם בנויים החדרים סביב חצר פטיו פנימית.

המלון מצויד, בין השאר, בבריכת שחייה ובמרכז ספא. פעילויות החוץ כוללות מסלולי טבע, טיולי ג'יפים, טיולי אופניים, תצפיות כוכבים, סיורי עששיות ועקרבים זוהרים בלילה, גלישת חולות ועוד. בחודש אוגוסט התפוסה כבר מלאה.

גם רשת פתאל השיקה, להרצה בשלב זה, מלון "הכל כלול" הממוקם בקיבוץ אילות בסמוך לאילת. המלון, יו קורל ספלאש ריזורט, חסר עדיין את האטרקציה העיקרית שלו - פארק מים גדול במרכזו, אשר טרם נפתח (בשלב זה פארקי מים אסורים לפתיחה לפי הנחיות משרד הבריאות). מדובר בכפר נופש מדברי שבנוי על טהרת החופשה המשפחתית בדגש על תוכן לילדים ומתכונת ה"הכול כלול" שהנופש הישראלי מחבב מאוד. במלון יש 279 חדרים ומספר בריכות שחייה, בהן בריכה מקורה, בריכת זרמים ובריכה חיצונית.

תל אביב לא מקופחת. ברשת מלונות בראון משיקים את מלון BROWN SEASIDE שהוקם על חורבות מלון אולימפיה ברחוב הירקון בסמוך לכיכר אתרים. המלון עבר שיפוץ יסודי וכעת הוא נפתח במתכונת פופ אפ זמנית כמלון למשפחות, וכולל פעילויות רבות לילדים. 

המלון בנוי סביב האורחים הצעירים, רעיון שפחות נפוץ במלונות בתל אביב, כשהוא כולל מתחם ילדים שהוקם בחדרי הגן של המלון, בהם חדר דיסקו וחדרי גיימינג של נינטנדו. בחצר ימצאו הנופשים הצעירים מתקני נינג'ה. מיכל הקטנה (בת הזוג של ניר ויצמן, מבעלי הרשת) תגיע למפגשים עם הילדים במלון. עוד בעולמות התוכן מוצעים שיעורי גלישה בזמן שההורים יוכלו להשתזף על גג המלון. המלון מונה כ-60 חדרים. קונספט הפופ אפ הזה צפוי לפעול עד לחגי תשרי.

מלון אחר שמשיקה רשת בראון הוא מלון הבוטיק וילה במושבה בירושלים. כאן מדובר בהשקה מחדש אחרי מתיחת פנים יסודית למלון, שזוכה לתשבחות באתרי הדירוגים. המלון כולל 24 חדרים.

ומה עוד בקנה? מלון סופיה בטבריה, שצפוי להיפתח בטווח של כחודש. אחד נוסף הוא מלון בוטיק בשם הרברט תל אביב של הרשת הרברט סמואל (בבעלות משפחת נקש). המלון שממוקם לא רחוק מבית האופרה, שם פתחה החברה מלון לפני כשנה, מונה 30 חדרים. המלון המרשים שהוקם בבניין לשימור צפוי להיפתח ב-13 באוגוסט.

מלון הרברט תל אביב / צילום: אסף פינצ'וק
 מלון הרברט תל אביב / צילום: אסף פינצ'וק

ויש עוד למה לצפות בהמשך - לקראת סוף השנה צפוי להיפתח אחד המלונות המסקרנים ביותר בישראל, שלוחה של רשת מלונות היוקרה Six Senses במצפה שחרות. המלון, שפתיחתו הייתה אמורה להתקיים בחודש הבא, כבר נבחר על ידי ה-"CNN" כאחד האתרים שכדאי לבקר בהם ב-2020. זה כמובן היה עוד לפני שהעולם השתגע עם מגפת הקורונה. המלון הזה יכלול כ-60 סוויטות, בריכות פרטיות, ספא שקנה לו שם עולמי, ונוף הרי אדום בחינם.