בשל המשבר הפוליטי לא תתקיים ישיבת הממשלה מחר

בכחול לבן סירבו להעלות על סדר היום נושאים שאינם קשורים לקורונה, ומזכירות הממשלה לא פרסמה את סדר היום לישיבת הממשלה • בין הליכוד וכחול לבן משבר חריף על רקע תקציב המדינה

בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: יוסי זמיר ואמיל סלמן, הארץ
בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: יוסי זמיר ואמיל סלמן, הארץ

ישיבת הממשלה השבועית בירושלים לא תתקיים מחר (יום א') בשל המשבר הפוליטי העמוק בין הליכוד לכחול לבן. בסיעת כחול לבן סירבו להעלות על סדר היום נושאים שאינם קשורים לקורונה וכך מזכירות הממשלה לא פרסמה עד לרגע זה את סדר היום לישיבת הממשלה.

בין הליכוד לכחול לבן נוצר משבר פוליטי חריף על רקע שאלת תקציב המדינה. כחול לבן דורשים את קיומו של ההסכם הקואליציוני עם תקציב דו-שנתי והליכוד מעוניינים בהעברת תקציב לשלושה חודשים. המועד האחרון להשלמת חקיקת התקציב מתקרב. אם עד 24 באוגוסט לא יעבור חוק התקציב בשלוש קריאות, הכנסת ה-23 תתפזר והמדינה תצא לבחירות רביעיות בתוך שנה וחצי. יצויין שכדי להעביר תקציב מדינה נדרשים כמה חודשים ויהיה קשה לבצע זאת תוך הזמן שנותר.

"לא ייתכן שאדם המואשם בפלילים ינהל מדינה שלמה"

בתוך כך, יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורביץ יגיש מחר הצעת חוק שתאסור על אדם המואשם בפלילים להרכיב ממשלה. ח"כ הורוביץ אמר: "לא ייתכן שאדם המואשם בפלילים ינהל מדינה שלמה על פי גחמות ואינטרסים פליליים. זהו חוק, שהוא בבחינת מובן מאליו, למען המדינה, הכלכלה והדמוקרטיה הישראלית, שימנע מחשודים בפלילים לקבל מנדט להרכבת ממשלה. בכנסת הנוכחית יש רוב לחוק זה, חברי הכנסת מבינים כמה חיוני לקדם אותו, והוא יכול למנוע בחירות רביעיות תוך שנה".

יותר מוקדם בתוכנית פגוש את העיתונות אמר ח"כ משה יעלון כי הוא קורא למפלגת כחול לבן להצביע בעד חוק זה ביחד עם האופוזיציה. יצויין שמדובר בהצעת חוק בעייתית שכן מדובר בחוק הנתפס כפרסונלי נגד נתניהו וכרטרואקטיבי.