עסקת קודאק: הממשל האמריקאי עוצר את הלוואת מאות מיליוני הדולרים

לאור ההאשמות לפיהן החברה הדליפה את המידע על ההלוואה לפני מועד ההודעה הרשמית, דבר שהוביל לזינוק במנייה ולגריפת רווחים מצד בכירים בחברה, התאגיד האמריקאי שאחראי על ההלוואה הודיע על החלטתו לעצור את ההלוואה • "ההאשמות מעלות חששות כבדים"

יו"ר קודאק ג'ים קונטיננזה חותם על עסקת ייצור תרופות / צילום: JAMIE GERMANO/ROCHESTER DEMOCRAT AND CHRONICLE via, רויטרס
יו"ר קודאק ג'ים קונטיננזה חותם על עסקת ייצור תרופות / צילום: JAMIE GERMANO/ROCHESTER DEMOCRAT AND CHRONICLE via, רויטרס

ההלוואה מתרחקת מקודאק: התאגיד האמריקאי הפדרלי למימון ופיתוח בינלאומי (DFC) שהודיע לפני כשבועיים כי חברת קודאק תזכה להלוואה בהיקף של 765 מיליון דולר, הודיע בציוץ בטוויטר כי הוא עוצר בינתיים את העברת הכסף. זאת עד שתתבצע בדיקה של הטענות שעלו נגד החברה, לפיהן החברה הדליפה את המידע על ההלוואה לפני מועד ההודעה הרשמית, דבר שהוביל לזינוק במנייה ולגריפת רווחים מצד בכירים בחברה.

 

"ההאשמות האחרונות על התנהלויות לא תקינות מעלות חששות כבדים", נכתב בחשבון הרשמי של התאגיד. "לא נמשיך הלאה עד אשר יוסרו ההאשמות הללו".

הציוץ של DFC מגיע לאחר שנודע בשבוע שעבר כי הן רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) והן הקונגרס בוחנים את העסקה וההתנהלות של החברה סביבה.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח בשבוע שעבר שקודאק העבירה לכמה גופי חדשות מידע על ההסכם שלה עם ממשל טראמפ לפני ההודעה הפומבית. כמה גופי חדשות פרסמו את המידע אך הסירו אותו לבקשת החברה - התנהלות חריגה מצד גופי תקשורת.

ביום שני בשבוע שעבר הסנטורית הדמוקרטית, אליזבת וורן, פנתה ל-SEC בבקשה כי תחקור אם היה מסחר לא חוקי לפני ההודעה על ההלוואה. במכתב ליו"ר הרשות, ג'יי קלייטון, כתבה וורן שהיא חוששת מקניית מניות על ידי דירקטורים בקודאק בחודש שעבר, "כאשר קודאק וממשל טראמפ דנו בחשאי על עסקה".

מועצת המנהלים של קודאק אמרה ביום שישי כי היא פותחת בחקירה.