יהדות התורה במסר לנתניהו: אם תמשוך לבחירות רביעיות - השותפות שלנו בסכנה

אין בהודעת יהדות התורה הצהרה כי ימליצו על אדם אחר לעמוד בראשות הממשלה, אך הצהרות הנאמנות ומפגשי התמיכה שכונסו בלשכתו של נתניהו בשלוש מערכות הבחירות הקודמות - נגמרו לעת עתה

חברי יהדות התורה: (מימין לשמאל) מאיר פרוש, משה גפני ויעקב ליצמן / צילום: מארק ניימן לע"מ
חברי יהדות התורה: (מימין לשמאל) מאיר פרוש, משה גפני ויעקב ליצמן / צילום: מארק ניימן לע"מ

הפוליטיקאים הבכירים ביהדות התורה העבירו לראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בשיחות סגורות בימים האחרונים - אם הוא מושך את המדינה לבחירות רביעיות, על בסיס סוגיית התקציב, הוא מסכן את השותפות הפוליטית איתם.

אין בהודעת יהדות התורה הצהרה כי ימליצו על אדם אחר לעמוד בראשות הממשלה, אך הצהרות הנאמנות ומפגשי התמיכה שכונסו בלשכתו של נתניהו בשלוש מערכות הבחירות הקודמות - נגמרו לעת עתה.

גם ימינה, שהייתה חלק מן הבלוק של נתניהו, כבר לא נמצאת איתם ולאור הסקרים המחמיאים נפתלי בנט שוקל אם להכריז על התמודדות לראשות הממשלה, כאשר המשמעות של כך היא לנהל קמפיין שבו מפלגת ימינה נמצאת במאבק ישיר אל מול הליכוד.

באשר לש"ס ויהדות התורה, הסקרים עבורם יציבים בשלב הזה, אולם הם מתוסכלים מן הפירוק המהיר של הממשלה, אחרי שנה וחצי ממושכת של מערכות בחירות חוזרות ונשנות.

יצויין שח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, היה הראשון לתמוך בהפרת ההסכם בהיבט של התקציב החד-שנתי. גפני הוא מתנגד ותיק של תקציבים דו שנתיים, אך יחד עם זאת הוא ידע שזה מה שנחתם עם כחול לבן והוביל את הכיוון מאז ראשית יוני, של הפרת ההסכם והליכה לתקציב חד שנתי.