האנליסטים בניוטרל: שינוי מינורי בהמלצות על מניית טבע בעקבות הדוחות

מבין האנליסטים שמסקרים את טבע, ברקליס שינה המלצתו מ"תשואת חסר" ל"תשואת שוק", והעלה מחיר יעד ל-13 דולר למניה, ולאומי פרטנרס העלה ל"תשואת שוק" • מחיר היעד הממוצע שבו נוקבים האנליסטים דומה למחיר הנוכחי של מניית טבע, כ-12 דולר

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

בשבוע שעבר פרסמה חברת התרופות טבע את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2020. רוב האנליסטים שמסקרים את טבע  לא שינו את ההמלצות שלהם בעקבות הדוחות, אך אלו שכן עשו זאת, העלו את ההמלצה. מדובר בבנק ברקליס שהחזיק קודם לכן בהמלצה שלילית על טבע, "תשואת חסר", וכעת הוא ניטרלי עם המלצת "תשואת שוק", ועם מחיר יעד של 13 דולר למניה לעומת 10 דולרים קודם לכן; ובלאומי פרטנרס, שגם הוא היה בהמלצת "תשואת חסר", והעלה ל"תשואת שוק", עם מחיר יעד של 12 דולר.

נכון להיום, מניית טבע נסחרת במחיר של כ-11.9 דולר שמשקף לחברה שווי שוק של 13.4 מיליארד דולר. רוב האנליסטים שמסקרים את טבע מחזיקים בהמלצות ניטרליות על המניה, וחלק קטן יותר מחזיק בהמלצות חיוביות או שליליות. מחיר היעד הממוצע שבו נוקבים האנליסטים למניית טבע  דומה למחיר הנוכחי שלה. טבע סיכמה את הרבעון השני עם הכנסות של 3.9 מיליארד דולר, רווח נקי חשבונאי (GAAP) של 140 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 605 מיליון דולר, ואשררה את התחזית השנתית.

בהעלאת ההמלצה כתבו כלכלני ברקליס, כי "אנו עדיין זהירים בנוגע לסיכונים המשפטיים הפוטנציאליים הנובעים מההליכים על האופיואידים ועל תיאום המחירים בגנריקה, אך אנו מכירים בהתייצבות היסודות הכלכליים, שיפור יצירת התזרים החופשי והפחתת המינוף".

הם מתייחסים בחיוב לעתיד התרופה המקורית אג'ובי לטיפול במיגרנה, ומציינים כי שיתוף הפעולה החדש שעליו הודיעה טבע במקביל לדוחות, עם חברת Alvotech בתחום הביוסימילר, מקדם את לוחות הזמנים בהשגת יעדי טבע בתחום זה.

בלאומי פרטנרס, האנליסטית מרב פישר שרוני כתבה, כי "אין ספק שבראי החוב, המכשלה הגדולה ביותר של טבע, מנכ"ל החברה קאר שולץ עשה עבודה מצוינת בשנה האחרונה. הבעיה העיקרית של טבע נכון להיום נותרה מצבה הפיננסי, ולאור שתי פרשיות משפטיות מהותיות, המתנהלות במקביל בארה"ב ועלולות להשית על טבע קנסות מהותיים, חוסר הוודאות יימשך ופרופיל הסיכון נותר גבוה מאוד".

בין החיוביים על המניה נמצא בנק Truist Securities (גוף חדש יחסית שנוצר ממיזוג שני גופים ותיקים), שם האנליסט גרג גילברט ממליץ על המניה בהמלצת "קנייה" לאחר שהעלה בשבוע שעבר את מחיר היעד בדולר אחד ל-17 דולר, כ-43% מעל המחיר כיום. "עוד רבעון של התקדמות בחזית התפעולית, ואנו ממשיכים לאהוב את יחס הסיכון/סיכוי למניה, בהנחה שהחברה תוכל לנהל בהצלחה את ההליכים המשפטיים. אנו מקווים ליותר בהירות בחודשים הקרובים, ומעודדים מנימת הדיבור של ההנהלה בשיחת הוועידה", כתב גילברט.

גם בבנק הפועלים ההמלצה חיובית, "תשואת יתר (סיכון גבוה)", והאנליסט ירון פרידמן כתב לאחר הדוחות כי משבר הקורונה הגיע לטבע בעיתוי נוח יחסית, לאחר שגיבשה הסדר בפרשת האופיואידים (שטרם אושר, ולכן עדיין מהווה איום על החברה) וביצעה גיוס חוב מוצלח.

"האם זה אומר שהצרות של טבע מאחוריה? ממש לא", הוא מוסיף. "טבע עדיין עומדת בפני שורת אתגרים לא פשוטים, שימשיכו ללוות אותה גם בשנים הקרובות. בין היתר, בזמן שמשבר משככי הכאבים (האופיואידים) טרם נפתר, ומעבר לפינה כבר מחכה איום התביעה בשל תיאום מחירי הגנריקה".

עם זאת, פרידמן מזכיר מהלכים מבטיחים כהגדרתו - שיתוף הפעולה החדש עם Alvotech, החדרת אג'ובי לשווקים והצלחה בניסוי שלב III לתרופה Fasinumab. "גם אם האיומים עדיין קיימים (והם משמעותיים), נראה כי החברה עושה צעדים מדודים לשיפור הדרגתי במצבה", הוא מסכם.