המוחים בבלפור מנותקים מהמצוקה הכלכלית של אזרחי ישראל

אם אתם הולכים להפגנה ולא מקפידים על ההנחיות, אתם מעלים את מספר הנדבקים, החולים, המאושפזים, המתים והמובטלים. תפגינו. זה חשוב לכם אז תפגינו, אבל תשמרו על ההנחיות

אנו מתקרבים בצעדי ענק לעבר 600 מתים מקורונה, כ-750 מאושפזים בבתי החולים וכ-350 מתוכם במצב קשה. חמישה חודשים לאחר היוודע על הנגיף והתפרצותו בישראל, הנתונים מצביעים בכל יום על בין 1,500 ל-2,000 נדבקים חדשים. ישנם מאות אלפי מפוטרים. רק מאות בודדות של אנשים מגיעים להפגין בתל אביב עם הנפגעים האמיתיים מהמשבר הכלכלי אותו יצר נגיף הקורונה, ומחדל ההתנהלות של הממשלה בהקשר זה. אבל כנראה שהמספרים האלו פחות מעניינים חלק מהתקשורת והציבור. להם, מה שחשוב באמת זה מספר המפגינים בבלפור.

זה התחיל בתל אביב, שם הדגלים השחורים ושלל ארגוני אנטי נתניהו התלבשו על המחאה המוצדקת של העצמאים. לא רק מבחינת התוכן, אלא גם מבחינת הזיכרון שנצרב בתודעה הציבורית. המסר החשוב שראוי היה שיעבור בנוגע לסיוע לעצמאיים התמסמס. מה שייזכר מההפגנה בתל אביב הן הקריאות להשאיר את הפלאפונים בבית כדי להימנע מהצורך להיכנס לבידוד, אסף אמדורסקי בפתיחת סבב ההופעות שלו וניפוץ חלונות של בנקים.

המשך ההפגנות בירושלים רק הדגיש עד כמה הניתוק עמוק וצורם. בעוד שישנם עשרות אלפים של חולים מאומתים ומאות אלפים שיושבים בבידוד כדי לא להדביק אף אחד, יוצאים אוטובוסים מלאים במפגינים לירושלים. בעוד בעלי אולמות האירועים קורסים כי לא מאפשרים לקיים אירועים מעל 50 איש (גם לא באוויר הפתוח), ההפגנות מתקיימות בנוכחות של אלפים ומהווים יריקה בפרצופם. בעוד תחום התרבות קורס כי ההנחיות אינן מאפשרות קיום של הופעות או פתיחה של תערוכות, מסיבה במסווה של הפגנה בתל אביב עם די ג'יי סקאזי ובירושלים מלחמות מים והופעה של זמרים מפורסמים.

רבים מהעם חשים גאווה רבה בשל הבחירה של אלו שיכולים ובוחרים לתרום את המענקים אותם קיבלו מהמדינה לעמותות שונות. יוזמות רבות מתעוררות כמו 'תעביר את זה הלאה' שפרסם העיתונאי גיא לרר, שמטרתן שהכסף והסיוע יגיע לנפגעים הרבים מהמשבר. קרנות פילנתרופיות מתגייסות לעניין, מעודדות תרומה ותורמות בעצמן.

בעוד שישנן עמותות וארגונים שמגייסים תרומות עבור מי שנפגעו מהמשבר ונמצאים במצוקה כלכלית קשה, בעמודי הארגונים של מארגני המחאות אנשים מתגאים בתרומות של מאות ואלפי שקלים לארגונים אלו. הארגונים שראשיהם הולכים להתארח בסוף שבוע במלון וולדורף אסטוריה, המלון הכי יקר בירושלים ונפגשים בו לארוחת בוקר. הנה כמה מספרים מעניינים: סוף שבוע במלון עולה יותר מ-3,000 שקל. ארוחת הבוקר, 180 שקל לאדם. לשם הכסף שלכם הולך.

למי שלא עושה את הקשר הישיר בין ההפגנות לבין המצוקה הכלכלית אסביר בפשטות. הנחיות משרד הבריאות נועדו כדי להילחם בהדבקה של הנגיף. התחלואה הגבוהה היא זו שלא מאפשרת למשק לחזור ולתפקד. אם אתם הולכים להפגנה ולא מקפידים על ההנחיות, אתם מעלים את מספר הנדבקים, החולים, המאושפזים, המתים והמובטלים. תפגינו. זה חשוב לכם אז תפגינו, אבל תשמרו על ההנחיות. אל תירקו בפרצופם של מי שנפגעו מהמשבר, תתרמו את כספיכם לנפגעי המשבר ותמנעו מלעורר אלימות בשביל עוד אייטם תקשורתי.

ימים קשים עוברים על רבים מאזרחי מדינת ישראל ויש מסר שחשוב שיעבור למפגינים. תסובבו כלפי עצמכם את השלטים. מנותקים, נמאסת. 

הכותבת היא אשת תקשורת, מגישה אורחת בערוץ 20, פאנליסטית בנושאים פוליטיים ואקטואליים