עסק ביום | פיצ'ר

"היה לי מזל שהקדמתי להעביר את הפעילות לאונליין"

אורית סופר, בעלי "המנשא הנכון", חברה ואתר להדרכת מנשאים להורים • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אורית סופר, בת 46, שהקימה את חברת "המנשא הנכון" בשנת 2006, החלה את דרכה המקצועית בכיוון שונה לגמרי. "במקור אני רסטורטורית. זה משהו שרציתי לעשות כבר בתיכון, ואחרי הצבא נסעתי לאיטליה, ללמוד בבית הספר הממשלתי לשימור ברומא", היא מספרת. "כשחזרתי ארצה, עבדתי ברשות העתיקות במשך שלוש שנים, ואז פגשתי את בן זוגי ונכנסתי להיריון. מרגע זה הכול השתנה. נכנסתי חזק לאימהות והבנתי שלא ארצה לחזור לעבוד ולהשאיר את התינוק לבד. זה היה במקביל לתסכול מהעבודה, בעיקר כשהשוויתי מה שיש למקצוע להציע כאן לעומת איטליה. הילד סגר לי את הפינה.

לדברי סופר, החיבה שלה למנשאים החלה ברגע שנולדה לה אחיינית. "התאהבתי בה וגם בקונספט, אבל אז היה מבחר דל של מנשאים. כשנולד לי ילד, הפנטזיה לא התממשה - המנשא לא היה נוח כפי שרציתי, אז חפרתי ברשת וראיתי שיש מעט מאוד מידע. יום אחד חברה הציעה לי להיות מדריכת מנשאים, משהו שעוד לא היה בארץ. לא היה לי מושג איך לפתוח עסק עצמאי ובתחילת הדרך עשיתי טעויות בסיסיות מאוד. במקביל, עלה הרעיון לייעץ וגם למכור את המנשא המומלץ והמותאם. יצאתי לדרך עם מלאי מנשאים והזמנתי אימהות להגיע אליי הביתה. עם הזמן הכשרתי מדריכות מנשאים פרילנסריות שנפגשות עם הלקוחות".

מה השתנה עם הגעת הקורונה?
"זמן מה לפני הקורונה התייעצתי עם יועץ עסקי אל-הורי, והוא תהה למה אני לא מציעה את השירות שלי אונליין. בהתחלה גיחכתי ואמרתי לו שהוא לא מבין איך אימהות חושבות. למזלי, אחרי הפגישה הבנתי שזה משהו שיכול לתמוך בלקוחות שגרות רחוק. הדבר הראשון שהעליתי זה שאלון להתאמת המנשא, ובהמשך היא יכולה לקבל הדרכה אונליין".

העסק נפגע בקורונה?
"מנשאים הם עסק קשוח, ויש שמתייחסים בחשדנות לקנייה אונליין, אבל דווקא בפרוץ הקורונה הרגשתי כמה טוב הצעד שעשיתי. אפריל היה חודש פעיל יחסית. ברור שכל הפגישות פנים אל פנים נעצרו בהתחלה, וגם כשהן חזרו ראינו ירידה חדה. אני לא יודעת איך העסק הזה ייראה בעוד שנה. לשמחתי, המדריכות עוסקות בעוד דברים מעבר לעבודה איתי, וחלקן מעניק היום הדרכות בזום. הודות לאאתר - ההזמנות אונליין מצליחות לאזן את הפעילות אופליין. ברור לי שהקורונה תגרום להרבה עסקים לעבור לאונליין. כשאני עברתי ראיתי במכירות אונליין לא תחליף, אלא עוד נדבך, היום אני מבינה כמה מזל היה לי שהקדמתי ועשיתי את זה". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il