נחום ביתן ממשיך לממש: יוחננוף רוכשת 5 חנויות בתמורה לכ-68 מיליון שקל

זאת, חודשים לאחר שהתפוצצה עסקה בין השתיים למכירת שני סניפים אחרים •  לאחרונה חשפנו ב"גלובס" כי יינות ביתן העמידה למכירה 35 סניפים, אותם הציעה לרכישה בקבוצה או ביחידים למתחרים שונים בענף

נחום ביתן / צילום: שלומי יוסף
נחום ביתן / צילום: שלומי יוסף

נחום ביתן ממשיך לממש סניפים: רשת יוחננוף שבשליטת איתן יוחננוף רוכשת חמישה סניפים מידי קבוצת יינות ביתן-מגה בתמורה ל-67.5 מיליון שקל. זאת, חודשים לאחר שהתפוצצה עסקה בין השתיים למכירת שני סניפים אחרים.

מדובר בסניפים: כמעט חינם תל אביב - נחלת יצחק 20, סניף קריית שמונה בשדרות תל חי 93, סניף חדרה ברחוב צה״ל 35, סניף טבריה, ברחוב יהודה הלוי 113, וסניף עפולה, בקהילת ציון 30. הסניפים הינם בשטח מסחר כולל של כ-8,600 מ"ר, ושטח ברוטו של כ-13 אלף מ"ר.

מהדיווח שמסרה לבורסה יוחננוף עולה כי היקף המכירות הכולל בסניפים במחצית הראשונה של 2020 עמד על כ-83 מיליון שקל. זאת ככל הנראה הודות לקניות המואצות בצל ההצטיידות לסגר הקורונה, כך שמדובר בנתון שככל הנראה לא משקף מחצית ממוצעת.

בכוונת יוחננוף לממן את תשלום התמורה ממקורותיה העצמיים, כשהיא מפרטת כי "על מנת למצות את פוטנציאל המכירה המירבי מהסניפים", היא מעריכה כי העלות הכוללת של השיפוץ וביצוע עבודות ההתאמה בסניפים, תהיה בסך של כ-40-30 מיליון שקל לכל הסניפים יחד. עוד מפרטת יוחננוף כי "ההתקשרות בעסקה הינה בהתאם ליעדים ולאסטרטגיה העסקית של החברה, תאפשר לה להגדיל את נפח פעילותה ולהרחיב את אזורי הפעילות שלה".

לאחרונה חשפנו ב"גלובס" כי יינות ביתן העמידה למכירה 35 סניפים, אותם הציעה לרכישה בקבוצה או ביחידים למתחרים שונים בענף. האתגר מבחינת הקבוצה למכור את הסניפים הללו, היה בין היתר עומס שכר הדירה הגבוה יחסית.

הצעד הזה מתרחש במסגרת ניסיונות הקיצוץ וההתייעלות של הקבוצה שבבעלות נחום ביתן, אשר לפני שנה נחשף ב"גלובס" כי הוא נקלע לקשיי תזרים ועיכב תשלומים לספקים. כעת נראה כי מדובר רק בחלק מצומצם מהסניפים שברשת מעוניינים לחסל, וככל שיתאפשר שלה, תנסה קבוצת קמעונאות המזון השנייה בגודלה למכור חנויות נוספות.