יינות ביתן | בלעדי

יינות ביתן ממשיכה להצטמצם, הפעם בראשון לציון

ל"גלובס" נודע כי כעת הקבוצה סוגרת את סניף מגה בעיר במרכז המסחרי קניון הבאר במערב העיר ראשון לציון

יינות ביתן / צילום: מיכה לובטון
יינות ביתן / צילום: מיכה לובטון

נחום ביתן ממשיך לוותר על חנויות: אחרי שמכר 5 סניפים נוספים לרשת המתחרה יוחננוף, ל"גלובס" נודע כי כעת הקבוצה סוגרת את סניף מגה בעיר במרכז המסחרי קניון הבאר במערב העיר ראשון לציון. החוזה של קבוצת יינות ביתן אמור להסתיים במהלך חודש נובמבר, והשוכרת שצפויה להשתלט על החנות היא המתחרה, רשת יוחננוף אשר דיווחה אתמול כי חתמה חוזה לשכירות במרכז שבבעלות ישקו של יהודה שגיב.

מהדיווח של יוחננוף עולה כי החנות אמורה להימסר לה במהלך חודש נובמבר, וכי היא מתכוונת לבצע בה שיפוץ מסיבי בהשקעה של 7 מיליון שקל, ולפתוח מחדש את החנות לקראת סוף הרבעון הראשון ב-2021. החוזה שחתמה יוחננוף לשכירת החנות בראשון לציון הינו לחמש שנים, עם אופציות להארכה עד לתקופה של 20 שנה.

מדובר על חנות בשטח של כ-1,965 מ"ר, אשר מתוכו כ-1,700 מ"ר מיועדים לשטחי מכירה אשר מתווספים לשטח מכירה של 8,600 מ"ר שרכשה יוחננוף מהקבוצה שבבעלות ביתן מוקדם יותר השבוע. משמעות העסקאות הללו שנחתמו השבוע, היא כי קבוצת יינות ביתן תקטין את שטחי המכירה שלה בלמעלה מעשרת אלפים מ"ר, ואיבדה מחזור מכירות ניכר.

על פי הדיווח של יוחננוף במחצית הראשונה של 2020 עמדו המכירות בסניפים שרכשה על 83 מיליון שקל, כלומר 166 מיליון בשנה. אמנם הגידול במכירות המזון בשל סגר הקורונה היה משמעותי במחצית הזו - צמיחה של כ-9%, אך ניתן להעריך כי לאחר ההשקעות שיבצע, יוחננוף יוכל לשפר את המכירות באותן חנויות לפחות לרמה שקבוצת יינות ביתן-מגה הגיעה בתקופת הקורונה. יחד עם מחזור המכירות מהסניף הנוסף בראשון לציון, המכירות השנתיות מאותן חנויות צפויות להסתכם בכ-175 מיליון שקל.

בתחילת השבוע דיווחנו כי קבוצת קמעונאות המזון שבבעלות נחום ביתן רוכשת חמישה סניפים מידי קבוצת יינות ביתן-מגה בתמורה ל-67.5 מיליון שקל. מדובר בסניפים הממוקמים בתל אביב, קריית שמונה, חדרה, טבריה ועפולה, בשטח מסחר כולל של כ-8,600 מ"ר, ושטח ברוטו של כ-13 אלף מ"ר.

מיכאל לובושיץ, מנכ"ל קבוצת יינות ביתן, מסר בתגובה: ״החוזה בראשון לציון מסתיים בסוף נובמבר. אנחנו פותחים ברבעון הקרוב 4 חנויות חדשות במרכזי ערים. בעוד כשבועיים יפתח באשקלון סניף חדש בשכונת ברנע של 600 מטר. בראש העין, יפתח סניף לפני ראש השנה, בשכונה החדשה של 1800, במגדלי נצבא. בעוד חודשיים תפתח חנות חדשה בנתיבות של 1800 מטר במתחם מנהטן במגדלי מגורים מול הרכבת ובקרית גת נחתם הסכם לחנות חדשה בכרמי גת של 1200 מטר".