אנרגיה ירוקה: קפיצה של 118% ברווחי אנרג'יקס ברבעון השני

את החצי הראשון של השנה סיימה החברה עם הכנסות של כ-132 מיליון שקל, צמיחה של 8% לעומת התקופה המקבילה ב-2019 • בשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 45% ברווח הנקי לכ- 46 מיליון שקל

אסי (אסא) לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס  / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אסי (אסא) לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס / צילום: שלומי יוסף, גלובס

אנרג'יקס, הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת, דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון השני השנה הסתכמו בכ-62 מיליון שקל, גידול של 11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 
הרווח הנקי לבעלי המניות קפץ ב-118% ברבעון זה והגיע ל-17.4 מיליון שקל. 

החברה, שנהנית מההתרחבות הדרמטית בהתקנות של מערכות סולאריות וטורבינות רוח בארץ ובעולם, נמצאת בשליטת אלוני חץ.

את החצי הראשון של השנה סיימה החברה עם הכנסות של כ-132 מיליון שקל, צמיחה של 8% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. בשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 45% ברווח הנקי לכ- 46 מיליון שקל. 

אנרג'יקס  נסחרת כיום בשווי של כ-7.4 מיליארד שקל בבורסה לאחר עלייה של 104% במניה בשנה האחרונה. 

החברה פועלת בתחום האנרגיה הסולארית ואנרגיית הרוח. בתחום הסולאר בבעלות החברה (לרבות בבעלות משותפת) מערכות פוטו-וולטאיות המייצרות חשמל בהספק כולל של כ-242 מגוואט חשמל. כמו כן לחברה מערכות בהקמה ולקראת הקמה בהספק של כ-291 מגוואט, ומערכות בשלבי ייזום מתקדם בהספק של 289 מגוואט. בנוסף, החברה פועלת לייזום ופיתוח של פרויקטים נוספים בתחום הפוטו-וולטאי בהספק של כ-1,000 מגוואט.

בחום אנרגיית הרוח לחברה חוות רוח פעילות בפולין בבעלות מלאה בהספק של כ-119 מגוואט, שתי חוות רוח אשר צפויות להתחיל את הקמתן בתקופה הקרובה, לאחר זכייה במכרז תעריף בהספק כולל של כ-126 מגוואט וחווה בייזום מתקדם בהספק כולל של 56 מגוואט. כמו כן, החברה פועלת לייזום ופיתוח של פרויקטים בתחום אנרגית הרוח בישראל בהספק של כ-185 מגוואט.

אסא (אסי) לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס מסר: "הרבעון השני של שנת 2020 ממשיך את מגמת הצמיחה וההתקדמות הענפה בפעילותה של החברה, בהתאם לתוכניות והתחזיות. אנו גאים בהתקדמות בפעילות בארה"ב עם השלמת הקמתם וחיבורם לרשת של ארבעת הפרויקטים הראשונים בווירג'יניה בהספק של 82 מגוואט ורואים בכך אבן דרך משמעותית להתבססות שלנו בארה"ב. השלמת ההקמה והחיבור לרשת של מקבץ הפרויקטים הראשון הינה שלב נוסף ביישום תוכנית החדירה שלנו לשוק האמריקאי, שצפוי להיות מנוע צמיחה מרכזי בשנים הקרובות. אנחנו צפויים להתחיל בחודשים הקרובים את ההקמה של מקבץ הפרויקטים הבא בהספק של כ-140 מגוואט.

"בישראל ובפולין התחלנו בהקמת הפרויקטים הזוכים באסדרות השונות, במסגרתם אנחנו צפויים להכפיל את ההספק המותקן שלנו בשנה הקרובה בכל אחת משתי הטריטוריות. אנו רואים עלייה מתמדת בהבנה בחשיבות השמירה על הסביבה וביתרונות ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת. בהתאם, אנו מאמינים, שבהתחשב בשיפורים הטכנולוגיים של אגירת חשמל, יעד צריכה של 100% אנרגיה מתחדשת בשנים הבאות הוא כבר יעד בר השגה".