לא חיכתה לעסקה: מניית סומוטו זינקה ב-110% מתחילת השבוע שעבר

בעקבות הדיווח אתמול (ד') על עסקת מיזוג עם נוסטרומו הפועלת בתחום הלוהט של אגירת וניהול אנרגיה, זינקה מניית סומוטו ב-60% לשווי חברה של 230 מיליון שקל • עוד לפני הדיווח אתמול קפצה סומוטו בכ-30% בתוך מספר ימים

קובי ריכטר / צילום: תמר מצפי
קובי ריכטר / צילום: תמר מצפי

העסקה עליה דיווחה חברת הטכנולוגיה סומוטו אתמול (יום ד'), למזג לתוכה את חברת נוסטרומו הפועלת בתחום הלוהט של אגירת וניהול אנרגיה, הובילה לזינוק יומי של יותר מ-60% במנייתה, שהשלימה לה ניתור של כ-160% מתחילת השנה - לשווי חברה של 230 מיליון שקל .

חדי העין שמו לב שהקפיצה הנחשונית שביצעה מנייתה של סומוטו החלה כבר כשבוע טרם הדיווח אודות העסקה (שטרם הושלמה), עם עלייה עקבית בערכה, שהצטברה לכ-30% תוך שישה ימים. כך, מי שרכש את מניית החברה ביום שני שעבר, רשם לעצמו בתוך שבוע תשואה פנומנלית של יותר מ-110% על השקעתו . 

במהלך המשבר האחרון בשווקים, מוקדם יותר השנה, סומוטו השלימה ירידה של כ-20% מתחילתה של שנת 2020 ועד נקודת השפל שלה במהלך חודש מרץ, אולם מאז ועד כה השלימה זינוק של כ-230% . 

פעילותה של סומוטו מתרכזת בתחום הפרסום בוידאו ובאודיו, אחרי שבסוף חודש מרץ השלימה את מכירת פעילות הפצת האפליקציות לידי איש העסקים צביקה בארינבוים, שהתעכבה והתעדכנה כמה פעמים, תמורת סכום של עד כ-34 מיליון דולר .

אתמול, כאמור, עדכנה החברה כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב מול נוסטרומו, במסגרתו תרכוש את החברה תמורת הקצאת קרוב ל-75% לבעלי המניות של נוסטרומו, כך שלאחר העסקה, שלהשלמתה נדרשים כמה תנאים, בעלי מניות סומוטו הנוכחיים יחזיקו בכ-25% מהונה .

במניות נוסטרומו מחזיקים כמה אנשי אנשי עסקים וגופים בולטים, בהם מייסד החברה ירון בן נון, בנו של מפקד חיל האוויר לשעבר אביהו בן נון, קבוצת תעבורה של משפחת לבנת, יהודית וקובי ריכטר, ממייסדי אורבוטק ומדינול, רמי אונגר, יבואן רכבי קיה ודייהטסו וקבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים .

בסומוטו  ציינו, כי "לצורך ביצוע העסקה, נקבע בין הצדדים, כי שוויה של נוסטרומו יעמוד על 37.5 מיליון דולר ".

כפי שסומוטו מסבירה, נוסטרומו, שהוקמה בשנת 2017, היא חברה העוסקת "בפיתוח טכנולוגיות נקיות ומתקדמות לאגירה וניהול ביקושי אנרגיה", ובמסגרת זו פיתחה "מערכת אגירת אנרגיה המבוססת על שינוי פאזה במים ".

נוסטרומו פועלת "בשוק אגירה וניהול ביקושי אנרגיה הנובעים כתוצאה מדרישות קרור ומיזוג במבנים מסחריים, בתי חולים, מרכזי קניות ובמפעלים", שוק המהווה "חלק משמעותי מצריכת האנרגיה העולמית ".

עוד ככל הידוע, נוסטרומו "מפעילה למעלה משנה מערכת שהותקנה אצל לקוח" והיא מחזיקה בכמה פטנטים בתהליכי רישום בארה"ב, אירופה, סין וישראל .

ברקע לכניסתה המתוכננת של נוסטרומו לבורסה, בולט זינוק אדיר של יותר מ-1,000% שמציגה מתחילת השנה מניית חברת אוגווינד, שגם היא עוסקת באגירת אנרגיה, בדרך שונה מזו של נוסטרומו - באמצעות אוויר דחוס, שהשימוש בו "נפוץ בענפי תעשייה שונים כחלק מתהליכי הייצור במפעלים תעשייתיים". בעקבות נסיקת המניה, שוויה של אוגווינד הגיע כבר ליותר מ-2 מיליארד שקל .