ד"ר סיניה נתניהו מונתה למנהלת התוכנית לסביבה והערכת השפעות בריאותיות בארגון הבריאות העולמי באירופה

ד"ר סיניה נתניהו תופקד על חיזוק ויצירת התשתית המקצועית בתחום הערכת השפעות בריאותיות כתוצאה מחשיפה לסיכונים סביבתיים, הערכת הסיכונים וניהול הסיכונים בכל היבשת האירופאית, וצפויה להתחיל את תפקידה במטה הארגון בבון בתחילת חודש ספטמבר

ד"ר סיניה נתניהו / צילום: יוסי כהן
ד"ר סיניה נתניהו / צילום: יוסי כהן

ישראלית בדרך לזירה בינלאומית חשובה: משרד החוץ מודיע על מינויה של ד"ר סיניה נתניהו לתפקיד מנהלת התוכנית לסביבה והערכת השפעות בריאותיות בארגון הבריאות העולמי באזור אירופה. נתניהו תופקד על חיזוק ויצירת התשתית המקצועית בתחום הערכת השפעות בריאותיות כתוצאה מחשיפה לסיכונים סביבתיים, הערכת הסיכונים וניהול הסיכונים בכל היבשת האירופאית, וצפויה להתחיל את תפקידה במטה הארגון בבון בתחילת חודש ספטמבר. נתניהו ממונה לתפקיד בכיר בארגון, ומצטרפת לישראלית נוספת המהכנת בו - ד"ר דורית ניצן, המכהנת ב-15 השנים האחרונות כאחראית על תחום החירום בארגון הבריאות העולמי באזור אירופה.

לארגון הבריאות העולמי מטה בג'נבה ושישה משרדים גלובליים אזוריים, ביניהם אירופה. במשרד האזורי האירופאי חברות 53 מדינות, כולל ישראל, עם כ- 880 מיליון תושבים. לאזור האירופאי שלושה מרכזים, אחד מהם הוא המרכז לסביבה ובריאות בבון, גרמניה. במשרד החוץ הישראלי אומרים כי "בחירתה של ד"ר נתניהו לתפקיד היא בשורה טובה וציון דרך חשוב. אנו מקווים כי בשנים הקרובות נצליח להביא לעליה בשיעור הישראלים המועסקים בתפקידים בכירים באו"ם".

נתניהו היא ד"ר לכלכלת חקלאות ומשאבי טבע עם ניסיון רב בתחום הסביבה, האקלים והפיתוח. בתפקידה הקודם, כיהנה נתניהו במשך כ-7 שנים כמדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה. את הדוקטורט שלה ביצעה נתניהו באוניברסיטת מרילנד בארה"ב בתחום כלכלת חקלאות ומשאבי טבע. במשך השנים עסקה בשירותי ייעוץ בתחומי סביבה וכלכלה לממשלות בישראל ובחוץ לארץ ולארגונים בינלאומיים ובהם אונסק"ו והאיחוד האירופי.

ד"ר סיניה נתניהו: "אני שמחה לקראת המשימה החדשה. הבנת הקשר בין חשיפה למפגעים סביבתיים לבין השפעתם על בריאות הציבור מהווה חוליה קריטית וחשובה לשם בניית מדיניות סביבתית-בריאותית אפקטיבית. אתגרים רבים עומדים בפנינו בתחום זיהום אוויר, שינוי האקלים, כימיקלים, פסולות, שטחים ירוקים וכחולים, עירוניות, כלכלה מעגלית, אי שוויון סביבתי וכלכלי ועוד - לכולם השפעה על הבריאות ורווחת האדם. אני תקווה שאוכל לתרום לקידום המסגרת האירופאית לבריאות 2020 ובעיקר ביצירת סביבה תומכת לצמצום אי-השוויון בבריאות בהקשר של חשיפות סביבתיות. אתגרים חשובים נוספים הם קידום מטרות פיתוח הקיימות 2030 של האו"ם וכן קידום התהליך האירופאי לסביבה ובריאות".