התכוון להימלט? אמיר ברמלי נעצר עד לתום ההליכים נגדו

הפרקליטות נימקה את בקשתה לעצור את ברמלי בקיומן של ראיות ישירות וקונקרטיות בעוצמה גבוהה במיוחד, המלמדות על כוונתו להימלט מן הארץ באופן מיידי, חרף צו איסור היציאה מן הארץ נגדו

אמיר ברמלי/ צילום: כדיה לוי
אמיר ברמלי/ צילום: כדיה לוי

ביהמ"ש המחוזי בת"א קיבל את עמדת פרקליטות מיסוי וכלכלה ועצר עד תום ההליכים את אמיר ברמלי, החשוד בהונאת משקיעים.

כזכור, הבקשה בקשת המעצר הוגשה במסגרת ההליך הפלילי שמתנהל נגד ברמלי בביהמ"ש בגין הונאת משקיעים אשר מצוי לאחר שלב הסיכומים.

על פי הבקשה, התגלו עובדות ונסיבות חדשות המשליכות באופן ישיר על שאלת שחרורו של ברמלי בערובה ומחייבות את מעצרו עד תום ההליכים. הפרקליטות נימקה את בקשתה בקיומן של ראיות ישירות וקונקרטיות בעוצמה גבוהה במיוחד, המלמדות על כוונתו של ברמלי להימלט מן הארץ באופן מיידי, חרף צו איסור היציאה מן הארץ נגדו.

"ראיות אלה יש לקרוא בד בבד עם השלב שבו נמצא התיק הפלילי המתנהל נגדו - לאחר סיכומים בכתב ובע"פ ובהמתנה להכרעת דין ובהמשך, ככל שיורשע, לגזר דין - שלעמדת המדינה, צפוי לעמוד על שנות מאסר רבות", טוענת הפרקליטות.

יצויין כי בתקופה האחרונה נפתחה נגד ברמלי חקירה חדשה שבמסגרתה, על פי החשד, הוא ביצע עבירות הונאה, מרמה, זיוף והלבנת הון כלפי עשרות משקיעים במתווה דומה לזה שבו בוצעו העבירות שבגינן הוגש נגדו כתב האישום .

ביהמ"ש קבע כי "...לאחר עיון בחומר שהוצג בפני בית המשפט - הגלוי והחסוי - שוכנעתי שבידי המדינה בסיס איתן לחשש שאי מעצרו של המשיב בשלב זה עלול להביא להתחמקותו מהליכי שפיטה ומריצוי עונש מאסר. החומר המודיעיני הוא רב פנים. אין בו ידיעה בודדת אלא ידיעות שונות במספר נושאים המשכנעות כי בליבו של המשיב ובמעשיו היו הכנה, כוונה, וראשית מעשה לקראת בריחה מן הדין".

את הבקשה הגישו עו"ד חנה קורין ועו"ד יוני לבני מהמחלקה לניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. חקירתו של ברמלי מנוהלת על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.