בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה ביציבות; הזהב שבר רצף עליות של 10 שבועות

שירות הדואר האמריקאי עדכן על העלאת מחירים זמנית • המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ביולי בשיעור הנמוך מהתחזיות • אפל קרובה לשווי של 2 טריליון דולר • בריטניה הכריזה על בידוד של 14 ליום לנכנסים אליה משלל מדינות אירופאיות

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום מסחר מנומנם בוול סטריט הסתיים ביציבות בהמשך לנתוני המכירות הקמעונאיות ליולי שעלו פחות מצפוי. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% לערכו, הנאסד"ק השיל 0.2% ומדד S&P 500 ננעל ללא שינוי אך טיפס קלות בסיכום שבועי קרוב לרמת השיא.

מנייתה של חברת הביוטכנולוגיה CureVac BV הגרמנית זינקה בכ-200% ביומה הראשון. לאחר שהונפקה לפי שווי של 16 דולר למניה, זינקה המניה מעל ל-50 דולרים.

22:20

המדדים המובילים בניו יורק עברו לטריטוריה האדומה לאחר שנסחרו במגמה מעורבת במשך היום. מדד הנאסד"ק מאבד 0.5%, הדאו ג'ונס משיל 0.1% מערכו.

21:00

שירות הדואר האמריקאי (USPS) עדכן על העלאת מחירים זמנית כתגובה להגדלת העלויות ועליית הביקוש למסירת חבילות בזמן מגיפת הקורונה.

הזהב סגר את השבוע בירידות לראשונה מזה עשרה שבועות. הזהב איבד הערב 1% מערכו לרמה של 1,950 דולר לאונקייה. הנפט איבד 1% מערכו לרמה של 41.8 דולר לחבית.

19:30

בורסות וול סטריט נסחרות במגמה מעורבת סביב רמות הפתיחה, כאשר הנאסד"ק משיל 0.3%, הדאו ג'ונס מוסיף 0.2% ומדד S&P 500 נסוג קלות מרמה הנושקת לשיא כל הזמנים.

מוקדם יותר פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש יולי בארה"ב, שעלו פחות מהצפוי. אתמול פורסמו נתוני דרישות האבטלה שירדו לראשונה מאז פרוץ המגיפה אל מתחת למיליון בקשות שבועיות.

טסלה  מזנקת לשיא כל הזמנים לקראת פיצול המניה ביחס של 1:5, ולאחר שבנק ההשקעות מורגן סטנלי העלה את ההמלצה למניה וגם את מחיר היעד.

אפל , שגם היא בדרך לפיצול, נסחרת בירידות של 0.3% כעת, והיא קרובה לראשונה לשווי שוק של 2 טריליון דולר.

מנייתה של חברת הביטוח הדיגיטלית  Duck Creek Technologies מזנקת ביומה הראשון למסחר בכ-56% לעומת מחירה בהנפקה (27 דולרים למניה).

ישראליות בוול סטריט

קמהדע מזנקת ב-10% בהמשך לדיווח השבוע כי בבית החולים הדסה החלימו מהקורונה שלושה מטופלים בנוגדנים שפיתחה החברה. 

אבוג'ן מזנקת ב-13%, אבן קיסר מאבדת 1.2%, ורום עולה ב-5%.

18:48

בורסות אירופה ננעלו בטריטוריה האדומה בהובלת מדד הקאק הצרפתי ומדד הדגל של שבדיה שאיבדו 1.6% ו-1.8% בהתאמה. מניות התעופה בלטו בירידות על רקע ההכרזה של בריטניה על בידוד של 14 ליום לנכנסים למדינה משלל מדינות אירופאיות. 

בוול סטריט המדדים נסחרים במגמה מעורבת, הנאסד"ק מאבד 0.3%, הדאו ג'ונס מוסיף 0.1% לערכו.

מניית טסלה מזנקת בכ-1.66% לשיא כל הזמנים.

16:35

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה על רקע האכזבה מנתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב בחודש יולי. מדד דאו ג'ונס משיל 0.4%, הנאסד"ק ללא שינוי ומדד S&P 500 משיל 0.2% ונושק לשיא כל הזמנים.

מנייתה קמהדע  מזנקת ב-23% בהמשך להודעת בית חולים הדסה אתמול כי שלושה חולי קורונה החלימו לאחר שקיבלו "חיסון פסיבי" שפותח על ידי קמהדע.

מנייתה של מפתחת החיסונים Novavax מזנקת ב-11% על רקע ההודעה על עסקה עם ממשלת בריטניה, ולפיה החברה תספק 60 מיליון מנות חיסון לנגיף הקורונה. Novavax עתידה לקיים את הניסוי שלב 3 ברבעון זה, כשהעסקה כוללת שיתוף פעולה מצד בריטניה.

15:39

המכירות הקמעונאיות ביולי בארה"ב עלו ב-1.2% בלבד, לעומת התחזית לעלייה של 2.3%.

15:15

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת. החוזה על מדד דאו ג'ונס משיל 0.3% ומנגד זה על הנאסד"ק מטפס ב-0.3%. באירופה המדדים מאבדים גובה. הדאקס צונח ב-1%, הפוטסי מאבד 1.5% בהמשך לירידה בשיעור דומה אתמול.

בהמשך להודעת בית חולים הדסה אתמול כי שלושה חולי קורונה החלימו לאחר שקיבלו "חיסון פסיבי" שפותח על ידי קמהדע, מנייתה זינקה אמש לאחר הנעילה למחיר של 12% וצפויה לפתוח את יום המסחר בנאסד"ק בזינוק של 25%.

ענקית החיפוש הסינית באידו עקפה את התחזיות ברבעון השני של השנה, אם כי המניה יורדת בצל חקירה של ה-SEC נגד שירותי הסטרימינג  IQ.

טסלה זכתה להעלאת המלצה מצד מורגן סטנלי ל'משקל שוק' לעומת 'משקל חסר'. 

14:15

הירידות באירופה מתמתנות: הפוטסי והקאק ממשיכים לרדת, אך עברו מירידה של 2.4% לירידה של 1.7%. הדאקס עבר מירידות של 1.5% לירידות של 1.1%. 

חלק מהירידות קשורות לכך שבריטניה הכריזה על בידוד של 14 ליום לנכנסים למדינה משלל מדינות אירופאיות בהן יש גל תחלואה נוסף כמו צרפת, הולנד, מלטה ומונקו. 

12:15

הירידות באירופה ממשיכות: הפוטסי והקאק יורדים ב-2.4%, והדאקס ב-1.5%. 

כלכלת הונג קונג הצטמצמה ב-9% ברבע השני של השנה. זהו הרבעון הרביעי ברצף שמציג התכווצות של הכלכלה ההונג קונגית. 

11:20

הירידות באירופה מחריפות: הפוטסי והקאק יורדים ב-2%, והדאקס יורד ב-1.4%.

בורסות שנחאי ושנזן נסגרו בעליות של יותר מ-1.1%. בורסת הונג קונג נסגרה בירידה של 0.23%. 

10:10 

בורסות אירופה נפתחו בירידות: הקאק יורד ב-1%, הפוטסי ב-0.9% והדאקס ב0.6%. הפתיחה הנמוכה בעקבות הבעיות בארה"ב סביב אישור חבילת החילוץ של הקורונה. 

לאחר יום של מסחר מעורב, בורסות אסיה נמצאות בעלייה: הניקיי נסגר בעלייה של ב-0.17%, ומדד שנחאי ושנזן עולים ביותר מ-1.2%. 

09:15

בורסות אסיה ירוקות: הניקיי ממשיך להיסחר בעלייה של 0.1%, אך שנחאי והונג קונג עברו לעליות של 0.6% ו-0.26%.

"נטפליקס הסינית", iQiyi, צוללת לאחר המסחר ב-20% וזאת לאחר ידיעה שרשויות ארה"ב חוקרות את החברה בחשד להונאה. 

"פורטנייט" תובעת את אפל וגוגל על כך שהסירו את המשחק מהחנויות שלהם לאחר שהציעה למשתמשים אפשרות לשלם ישירות לחברה ולעקוף את חנויות האפליקציות.

07:20

הבורסות באסיה נסחרות בשעה זו במגמה מעורבת: בורסות שנחאי והונג קונג נסחרות בירידה של כ-0.15%, ואילו בורסת טוקיו עולה ב-0.1%. 

בהמשך היום ארה"ב תפרסם את נתוני המכירות הקמעונאיות של חודש יולי. הצפי הוא צמצום בהיקף המכירות מ-7% בחודש הקודם לאזור ה-1%. אתמול נראה שהחוק להעברת סיוע ממשלתי נוסף לקורונה נתקע, ונראה כי יעבור רק בעוד שבועות רבים.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת בהמשך לנתוני האבטלה שהיו טובים מהצפוי. מדד הנאסד"ק הוסיף 0.3% לערכו, ומנגד הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 איבדו 0.2%-0.3%.

מניית סיסקו איבדה 11.5% אחרי הדוחות, אפל עלתה בכ-1.8% ואמזון מחקה את העליות שנרשמו מוקדם יותר. מנייתה של AMC זינקה ב-14.4% לאחר הודעתה על פתיחה מחדש של בתי הקולנוע.