צעד לעידוד השקעות: האוצר הודיע על "פחת-מואץ" בהיקף של כ-2 מיליארד שקל

במסגרת הוראת שעה יקבע, כי מכונות וציוד המשמשים לפעילות יצור בתחומי התעשייה בישראל יהיו זכאים לקבל פחת בשיעור כפול משיעור הפחת לו היו זכאים בגין נכסים אלו, ובלבד שסך כל הפחת לא יעלה על מחירו המקורי ובהתאם לתנאים שנקבעו בהוראת השעה

שר האוצר ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר האוצר ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר האוצר ישראל כ"ץ, החליט על קידום "פחת-מואץ" בהיקף של כ-2 מיליארד שקל כאמצעי מידי לעידוד השקעות והאצת הפעילות במשק.

במסגרת הוראת שעה יקבע, כי מכונות וציוד המשמשים לפעילות יצור בתחומי התעשייה בישראל לרבות ייצור מוצרי תוכנה ופיתוח, חקלאות, בניה והפעלת בית מלון יהיו זכאים לקבל פחת בשיעור כפול משיעור הפחת לו היו זכאים בגין נכסים אלו ("כפל פחת"), ובלבד שסך כל הפחת לא יעלה על מחירו המקורי ובהתאם לתנאים שנקבעו בהוראת השעה.

החלטה על קידום הוראת השעה לפחת מואץ התקבלה בהמשך לשיחות שהתקיימו עם נציגי המגזר העסקי על האצת המשק, וכחלק ממדיניות שר האוצר לעידוד המגזר העסקי על מנת להביא לצמיחת המשק תוך שמירה על רמת התחרות והפחתת יוקר המחייה.

הוראת השעה תחול על נכסים שירכשו בתקופה מיום 1 בספטמבר ועד ליום 30 לנובמבר. עלות הצעד תמומן מתוך מסגרת התקציב הקיימת שאושרה עבור התמודדות עם הקורונה.

טיוטת תקנות בדבר הוראת השעה האמורה הופצה היום להערות הציבור. לאחר שמיעת הערות הציבור בכוונת שר האוצר להביא את טיוטת התקנות לאישור ועדת הכספים של הכנסת וזאת בכפוף לתיקון חוק המסגרות הפיסקאליות לשם מימון הפחתת ההכנסות הכרוכה בהוראת השעה.

שר האוצר ישראל כ"ץ, מסר: "החלטתי על צעד זה בהתאם להמלצות ולדיונים שקיימתי עם גורמי המקצוע במשרד האוצר וזאת כצעד משלים לצעדים שננקטו עד כה בכדי לסייע לעסקים ובכדי לעודד השקעות ולהאיץ את המשק. בשעה זו על המדינה לסייע לעסקים בכדי לאפשר להם לחזור למסלול של צמיחה ותעסוקה".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, אמר כי הוא "מברך את החלטת שר האוצר והצוותים המקצועיים הפועלים מטעמו, לשימוש בכלי הפחת המואץ, כחלק מפעילות המוכוונת לצמיחה, השקעות והגברת הפריון. צעד זה עונה בקנה אחד עם התכנית הכוללת שהוצעה על ידי נשיאות המגזר העסקי שמטרתה מעבר ממיתון להתאוששות משקית וצמיחה. אנו נמשיך בדיאלוג פורה ושיתוף פעולה הדוק עם ראש הממשלה ושר האוצר יחד עם צוותיהם המקצועיים לקידום צעדים פיסקאליים חשובים נוספים".

התאחדות התעשיינים בירכה היום על החלטתו של שר האוצר. ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים מסר: "החלטת שר האוצר לאמץ את בקשת התעשיינים ולאשר פחת מואץ הנה מסר חשוב לתעשייה ולמשק הישראלי דווקא בעיצומו של המשבר. התעשייה הישראלית משמשת אי של יציבות ומנוע צמיחה ותעסוקה משמעותי. הבטחת כושר התחרות של התעשייה בתקופת המשבר תבטיח את עמידותו של המשק כולו ואת יכולתו לחזור ולייצר מחדש מקומות תעסוקה בפריון ובשכר גבוה".