המסעדנים איימו במרד, משרד הבריאות שינה כיוון

בסוף השבוע התקבלה החלטה המקטינה את כמות הלקוחות שמסעדות יוכלו להושיב בתוך פנים המסעדה • לאחר התנגדות המסעדנים, קיבל שר הבריאות את המלצת גמזו, והיום תובא הצעת החלטה שתשווה את תנאי המסעדות ובתי התפילה

מסעדה ריקה / צילום: כדיה לוי, גלובס
מסעדה ריקה / צילום: כדיה לוי, גלובס

לאחר שהחלטת קבינט הקורונה במהלך הסופ"ש לאשר מגבלות אחידות על חללים סגורים הובילה לאיום המסעדנים במרד, אמש מודיע שר הבריאות על שינוי כיוון. ההחלטה שהתקבלה הגבילה מסעדות אשר שטחן קטן מ-80 מטר לאירוח של 10 בני אדם בחלל הפנימי, אך כעת מקבל השר את המלצת פרופ׳ רוני גמזו, פרויקטור הקורונה, ומשווה את תנאי המסעדות ובתי התפילה מבלי לפגוע בבעלי העסקים.

היום תובא הצעת החלטה שתקבע כי במסעדות, במקומות ציבוריים, בתי עסק ובתי תפילה יוגבל מספר האנשים ל-20 אנשים בחלל סגור ו-30 בחלל פתוח, ובלבד שניתן יהיה לשמור על ריחוק של 2 מטר בין שולחן לשולחן (התו הסגול).

שי ברמן, יו"ר איגוד המסעדות והברים, בירך על ההחלטה ואמר: "ההחלטה שהתקבלה ביום שישי בקבינט הקורונה היא החלטה שרירותית וחפוזה. אנחנו שמחים על החלטת שר הבריאות לבטלה ומודים לפרופ גמזו ושרי קבינט הקורונה שפעלו במהלך הסופ"ש לבטלה. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם פרויקטור הקורונה גמזו ומשרד הבריאות על תו חדש למסעדות, שיחליף את התו הנוכחי בו אין שמץ של היגיון".