מחיר למשתכן צוברת פופולריות לקראת סיום: 17 אלף נרשמו להגרלת המשך

הזוגות הצעירים ממשיכים לרכוש דירות למרות הקורונה: כ-17 אלף משקי בית נרשמו להגרלת המשך על 790 דירות בישובים ברחבי הארץ • מדובר בדירות שכבר השתתפו בהגרלות, אך לא נרכשו

פרויקט מחיר למשתכן ביבנה / צילום: אייל פישר
פרויקט מחיר למשתכן ביבנה / צילום: אייל פישר

תוכנית מחיר למשתכן עומדת לקראת סופה הקרב, וככל הנראה הדבר האיץ השתתפות של זכאים בהגרלת המשך שנסגרה בימים האחרונים, שבה השתתפו לא פחות מ-17,016 מגרילים, על 790 דירות.

כפי שכתבנו הקורונה אינה מרתיעה את הזוגות הצעירים מלרכשו דירות בתקופה הנוכחית, ומתברר כי גם התוכנית שאמורה להסתיים בקרוב צברה פופולריות מפתיעה. להגרלת המשך של דירות שלא נמכרו בסיבובים קודמים של התוכנית, באור יהודה, באשקלון, בבית שמש, בגדרה, ביבנה, במצפה רמון, בנהריה, בנתיבות, בנתניה, בפרדס חנה-כרכור, בקריית ביאליק, בקריית גת ובקריית מוצקין נרשמו כ-17 אלף משקי בית.

על פי כללי התוכנית, הגרלות המשך נפתחות בעקבות הגרלות שכבר התקיימו לאותם הפרויקטים ועדיין נותרו בהן דירות ללא זוכים, והן מיועדות לכלל הזכאים בתוכנית סדרות א', ב', ג' ומשפרי דיור. 450 מהמשתתפים משתייכים לקבוצה המדולדלת של סדרה א' לתוכנית ועוד 1,460 משפרי דיור נרשמו אף הם להגרלות.

הישובים המבוקשים ביותר בהגרלה הם: יבנה, אליה נרשמו 5,793 משתתפים; אור יהודה, אליה נרשמו 5,276 משתתפים; ובית שמש, שאליה נרשמו 4,220 משתתפים.

עד כה זכו בהגרלות מחיר למשתכן 78 אלף משקי בית בדירות מוזלות ב-86 ישובים, מתוכם כ-29 אלף בני המקום. ממשרד השיכון נמסר כי "עד כה אוכלסו כ-9,500 יחידות דיור, כ-1,700 דירות קיבלו טופס אכלוס (טופס 4) ארבע או בהליך בקשה לטופס אכלוס, 57,096 דירות קיבלו היתר בניה ומעל ל-36 אלף זוכים חתמו חוזה.

שר השיכון יעקב ליצמן, ומנכ"ל המשרד יאיר פינס שאינם תומכים בהמשך התוכנית ציינו, כי ההיענות הרבה מצד משקי הבית מעידה על הצורך בפתרונות דיור ובדיור בר השגה.

אריאל רוזנברג, מנהל אגף בכיר שיווק במשרד השיכון אמר, כי "הזכאים ממשיכים להביע אמון ולהשתתף גם בהגרלות ההמשך. ההגרלות ממשיכות להתבצע בכל רחבי הארץ תוך מתן מגוון דירות לקהלים שונים מנהריה דרך פרדס חנה-כרכור, נתניה, יבנה, אור יהודה, בית שמש ועד מצפה רמון. מדי שבוע מאוכלסים זוכים דירות של פרויקטים בתכנית ברחבי הארץ."