רשות ני"ע השיקה מערכת לניתוח דירוגי חוב של חברות

המערכת כוללת את הדיווחים הפומביים של חברות הדירוג הישראליות מאז נובמבר האחרון • הרשות מצהירה כי המערכת הושקעה "לאור החשיבות בהנגשת מידע לציבור המשקיעים"

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה / צילום: איל יצהר, גלובס
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה / צילום: איל יצהר, גלובס

רשות ניירות ערך, שבראשות היו"רית ענת גואטה, השיקה היום מערכת מקוונת לניתוח נתוני הדירוג של חברות הדירוג, שכוללת מידע מתוך הדיווחים של חברות הדירוג שפורסמו באופן פומבי מאז תחילת נובמבר האחרון. ברשות מוסרים היום כי המערכת הועלתה לאתר "לאור החשיבות בהנגשת מידע לציבור המשקיעים, ככלי לקבלת החלטות השקעה". המערכת נמצאת באתר האינטרנט של הרשות.

ברשות מציינים היום כי "המערכת מרכזת את הנתונים העיקריים מתוך דיווחי הדירוג שכוללים בעיקר את שם החברה המדורגת, שם חברת הדירוג, הדירוג שנקבע, תאריך הדירוג, תיאור קצר של פעולת הדירוג - העלאת דירוג, הורדת דירוג או הפסקת דירוג), הפנייה לדוח הדירוג ועוד". אותה מערכת מאפשר ת גם חיפוש לפי חברת דירוג, סולם דירוג, מהות ההודעה, ותאריך הדירוג כשברשות מצהירים כי "בעתיד יורחבו אפשרויות החיפוש".

גואטה ציינה בהקשר זה כי "שיעור החברות שגייסו חוב הוכפל בעשור האחרון", כאשר "היום עיקר החוב הסחיר הוא חוב מדורג". עם זאת, היא התריעה, באופן שמתחבר ליוזמה אחרת שלה - שמיועדת לייצר סטנדרט של דירוג כפול, כי "אנו רואים שמיעוט החברות המדורגות הן בדירוג כפול. 16% מכמות החברות מדורגות בדירוג כפול, ואלו מהוות 40% מהיקף החוב הסחיר. יתר החברות מדורגות בדירוג חיצוני יחיד או לא מדורגות בכלל. זה שונה ביחס לשווקים המערביים".