רשת סטימצקי מקבלת אופציה לרכישת 6.5% ממניות קבוצת האופנה גולף

החיבור בין השתיים אמור להביא לגולף את רוח השינוי והחדשנות שבכלל תעשיות מאמינים כי מנכ"ל סטימצקי, אייל גרינברג הביא לרשת הספרים שהוא מנהל ושותף בה, והפיכתו לדמות משמעותית לחברה

סניף סטימצקי / צילום: תמר מצפי
סניף סטימצקי / צילום: תמר מצפי

חודש לפני עזיבתו של המנכ"ל הפורש רביב ברוקמאייר, כלל תעשיות של לן בלווטניק השולטת (55%) בקבוצת האופנה הציבורית גולף  מעניקה לרשת הספרים סטימצקי אופציות לרכוש ממנה 6.5% מהמניות של חברת האופנה. זאת, בכפוף לאישור דירקטוריון גולף.

החיבור בין השתיים אמור להביא לגולף את רוח השינוי והחדשנות שבכלל תעשיות מאמינים כי מנכ"ל סטימצקי, אייל גרינברג הביא לרשת הספרים שהוא מנהל ושותף בה, והפיכתו לדמות משמעותית לחברה.

האופציה שמעניקה כלל תעשיות לסטימצקי תהיה ניתנת למימוש עד סוף שנת 2021, והיא כפופה לתנאי ההסכם בין החברות. מחיר המימוש של האופציה הינו כ-1.64 שקל למניה, בהתאם למחיר המניה בנעילת המסחר בחמישי האחרון. על רקע הדיווח, מניית גולף עלתה היום בכ-5.4%.

במסגרת תנאי ההסכם, הסכימו הצדדים כי יפעלו לכך שב"כפוף להחלטות האורגנים המוסמכים של החברה, מנכ"ל סטימצקי, אייל גרינברג, ימונה לדירקטור בחברה וישמש כמשנה ליו"ר הדירקטוריון לתקופה מינימלית של כ-18 חודשים". עוד מציינת גולף כי "נכון למועד זה, אין וודאות כי גרינברג ימונה לדירקטור בחברה או כמשנה ליו"ר הדירקטוריון".

בדיווח מציינים בגולף כי "סטימצקי בהובלת גרינברג, המשמש כמנכ"ל סטימצקי משנת 2014, הובילו בשנים האחרונות מהלך מרשים של שיקום". הרצון כעת הוא כי גרינברג יהפוך לדמות משמעותית שתתרום לגולף בדומה לעשייתו בסטימצקי, כשהכוונה היא למהלכים שיבואו לידי ביטוי גם בשוויה של גולף שסובלת מחולשה במניה, ומחוסר אמון מצד שוק ההון ושיצליח "לסחוף אחריו".

עם זאת, העסקה מתבצעת לא מול גרינברג, עצמו, כי אם מול סטימצקי, כך שהיא הזו משאירה למעשה גם פתח לאפשרות של חיבורים נוספים בין רשת הספרים לקבוצת קמעונאות האופנה בתחום של הון אנושי ובתחום של מערכות ותשתיות.

קבוצת גולף הציבורית נסחרת לפי שווי של 74 מיליון שקל, ונמצאת בבעלות כלל תעשיות של לן בלווטניק. כאמור, לפני חודשים ספורים הודיע מנכ"ל קבוצת גולף, ברוקמאייר, כי יסיים את תפקידו בתקופת החגים, וטרם מונה לו מחליף.

מתחילת השנה הנוכחית ועד העליות של היום מניית גולף איבדה כ-21% מערכה, וזאת בדומה לחולשה הענפית הכללית בצל השפעות משבר הקורונה על המשק בישראל.

רשת סטימצקי נוסדה ב-1925, ברבות השנים היא נמכרה לקרן מרקסטון שב-2014 מכרה את רשת חנויות הספרים לקבוצת רוכשים בהובלת יפית גרינברג, אמו של אייל.