סלקום מחכה לגולן טלקום: מסכמת רבעון עם הפסד של 46 מיליון שקל

ההפסד של חברת התקשורת מתחילת השנה מגיע ל-89 מיליון שקל • הרבעון השני הסתכם עם הכנסות של 855 מיליון שקל, ירידה של 7.1% ביחס לרבעון המקביל • המנכ"ל אבי גבאי: "ביצוע עסקת גולן יחזק את מעמדה של סלקום כחברת תקשורת מובילה וצפוי לתרום משמעותית לתזרים החופשי"

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

חברת התקשורת סלקום  מסכמת את הרבעון השני של השנה עם הפסד נקי של 46 מיליון שקל, ומתחילת השנה מגיע ההפסד ל-89 מיליון שקל.

החברה, שצפויה להשלים בקרוב את רכישת המתחרה גולן טלקום, פרסמה הבוקר את דוחות הרבעון בהם הציגה המשך ירידה בהכנסות וכן מעבר להפסד תפעולי ושחיקה ב-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), גם בשל הוצאות שקשורות לתוכנית פרישה מרצון. היקף החוב למחזיקי האג"ח וגופים פיננסיים עמד בסוף הרבעון על 3.2 מיליארד שקל. בעוד שברבעון הקודם ההפסד נבע בעיקר ו מתיק ההשקעות של סלקום, ברבעון השני הוצאות המימון ירדו ב-47% ל-34 מיליון שקל . סלקום מימשה 200 מיליון שקל מתיק ההשקעות שלה למימון עסקת גולן והחזרי חוב. במהלך הרבעון סלקום הכירה בהוצאות פחת של 17 מיליון שקל בשל החלפת מערכת ה-CRM שלה.

הרבעון השני הסתכם עם הכנסות של 855 מיליון שקל, ירידה של 7.1% ביחס לרבעון המקביל. ההכנסות ממגזר הנייד ירדו ב-8.6% ל-532 מיליון שקל, מתוך זה 385 מיליון שקל הכנסות משירותים ו-147 מיליון שקל הכנסו ת ממכירת ציוד. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר הייתה 46.9 שקל, לעומת 48.1 שקל ברבעון הקודם. הירידה מוסברת בעיקר בירידה בהיקף פעילות הרומינג (נדידה) כתוצאה ממשבר הקורונה, והמשך שחיקת מחירי הסלולר. בסוף הרבעון היו לחברה כ-2.7 מיליון מנויים.

תוצאות חברות הסלולר ברבעון השני
 תוצאות חברות הסלולר ברבעון השני

המגזר הנייח, הכולל את שירותי הטלפוניה הקווית, אינטרנט וטלוויזיה, הניב הכנסות של 364 מיליון שקל, ירידה של 2.9% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות משירותים במגזר עלו ב-8.7% ל-312 מיליון שקל, בעוד שההכנסות ממכירת ציוד צנחו ב-60% ל-25 מיליון שקל.

ה-EBITDA המתואם ירד ב-4.7% ברבעון ל-222 מיליון שקל, ותזרים המזומנים הפנוי הסתכם ב-24 מיליון שקל לעומת 55 מיליון שקל ברבעון המקביל.

"ברבעון השני התמודדנו עם השפעות משבר נגיף הקורונה, אשר הובילו לירידה בהכנסות החברה", אמר מנכ"ל סלקום, אבי גבאי. "בזכות תגובה מהירה של הנהלת החברה ובשיתוף פעולה עם נציגות העובדים, הצלחנו להקטין את הוצאות התפעול, לקזז חלק ניכר מהשפעות המשבר ולתת שירות טוב מאוד ללקוחותינו, למרות מגבלות הסגר והעבודה מרחוק".

גבאי הוסיף כי בסלקום ממשיכים בהתייעלות במטרה להתמודד עם המשבר ולצאת ממנו כחברה יעילה וממוקדת יותר. עוד הוסיף: "אני שמח לבשר שקיבלנו את כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים לרכישת גולן טלקום. ביצוע העסקה יחזק את מעמדה של סלקום כחברת תקשורת מובילה, וצפוי לתרום משמעותית ל-EBITDA המתואם ולתזרים החופשי".