צעקות בוועדת הכספים: "מי מפריע לכם לאשר תקציב? חבורת אפסים"

המתיחות הפוליטית בנושא בתקציב באה לידי ביטוי בדיון בועדת הכספים, כאשר הצעת החוק של צבי האוזר לדחות את מועד הגשת התקציב ב-100 יום עוררה תגובות קשות מצד האופוזיציה

צעקות בועדת הכספים: "תשאירו את הטרלול לזמן אחר".ח"כ רם בן ברק וח"כ צבי האוזר / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
צעקות בועדת הכספים: "תשאירו את הטרלול לזמן אחר".ח"כ רם בן ברק וח"כ צבי האוזר / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

המתיחות הפוליטית בין הליכוד לכחול לבן באה לידי ביטוי בדיון בוועדת הכספים היום (ב'). יו"ר הועדה, משה גפני (יהדות התורה), מאושפז בבית חולים מעייני הישועה, אחרי צנתור בלבו ועל כן החליף אותו בתפקיד היו"ר ח"כ פינדרוס. 

נושא הדיון בוועדה הוא הכנת חוק דחיית מועד הגשת התקציב ב-100 ימים. כזכור, עד ל-24 באוגוסט צריכה הכנסת ה-23 לאשר את תקציב המדינה לשנת 2020, אחרת הכנסת תתפזר באופן אוטומטי והמדינה תצא למערכת בחירות. לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, הכנסת אמורה לאשר באותה ההזדמנות גם את תקציב 2021, אך בליכוד מתנגדים לכך, אם כי היום הם אמורים להצביע בעד חוק הדחייה.

ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), אשר הניח את חוק דחיית הצבעת התקציב אמר בפתח הדיון כי יש להרגיע את הרוחות במדינה: "ההסדר יוביל לישוב הדעת ויאפשר לחזור למסלול ולהתמודד מול האתגר. אנחנו מתמודדים עם אתגר בריאותי שיצר אתגר כלכלי שמעולם לא עמדנו לפניו. מי שחושב שלצאת לבחירות עכשיו זו תהייה בשורה למדינת ישראל, זה טירוף הדעת".

אך במהלך נאומו, חברי כנסת מיש עתיד תקפו את האוזר: רם בן ברק צעק "מי הפריע לכם לאשר עד כה את התקציב?! מה היה במאה ימים הקודמים? מה יהיה כעת שלא עשיתם?", וחברו לסיעה מיקי לוי הגיב לדבריו של האוזר ואמר "אז תאשרו תקציב. מי מפריע לכם?! חבורה של אפסים. אתם גורמים לטרלול המדינה. אין פה שום סדר. תביאו תקציב, נצביע בעד".

ח"כ האוזר הגיב לדברים ואמר: "אל תענישו את הציבור. תשאירו את הטרלול לזמן אחר. זה לתת בעיטה בפרצופו של הציבור ללכת עכשיו לבחירות. אסור שהאופוזיציה תעניש את העם. אי אפשר להעביר תקציב ב-7 ימים, אל תשקר את הציבור. של נעלייך בפני כללי הדמוקרטיה. החוק הזה צריך להיות מושלם בקריאה שלישית, אני קורא לכל חברי הבית לתמוך בהצעת החוק".

בסיום הדיון אישרה ועדת הכספים (לקריאה ראשונה) את הצעת החוק המבקשת לדחות את המועד האחרון להעברת התקציב במאה ימים. הצעת החוק תעלה היום אחר הצהריים להצבעה במליאה.