נתניהו: ישראל עובדת על טיסות ישירות מת"א לאבו דאבי ודובאי

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום בנמל התעופה בן גוריון והתייחס לנושא פתיחת השמיים החלקית, וכן דיבר על כינון היחסים עם איחוד האמירויות

ראש הממשלה בנמל התעופה בן גוריון / צילום: לע"מ
ראש הממשלה בנמל התעופה בן גוריון / צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (ב') בנמל התעופה בן גוריון והתייחס לנושא פתיחת השמיים החלקית, וכן דיבר על כינון היחסים עם איחוד האמירויות. לדבריו, ישראל עובדת על טיסות ישירות בין ת"א לדובאי ואבו דאבי, כאשר הכוונה היא שהטיסות יחלפו מעל לסעודיה.

לפני כשנתיים הושקו קווי תעופה של חברות זרות בין ישראל להודו, בהן הורשו המטוסים (לא של אל על) לחלוף מעל למרחב האווירי של סעודיה.

ברקע הדברים עומד גם חימום היחסים בין ישראל לסעודיה, שכן לא ניתן היה להגיע להסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ללא הסכמה שקטה של יורש העצר הסעודי, מוחמד בין סאלמן.

בתוך כך, היום יכונס דיון ראש במועצה לביטחון לאומי בהובלת אחד מראשי האגפים כדי להתחיל לתכלל את המהלך הישראלי אל מול האמירויות, תוך שיתוף של נציגי התחומים הרלבנטים בממשלה: תקשורת, מדע, תיירות, חקלאות.

בין ראש המל"ל, מאיר בן שבת, לראש המוסד, יוסי כהן, מתנהל ויכוח על הרכב המשלחת שתצא ראשונה לאיחוד האמירויות כדי לגבש את ההסכם הכתוב מולם.

בנוסף, משרד החוץ מאשר ל"גלובס" כי נציגי המשרד עובדים על איתור נכס מתאים לנציגות הישראלית באיחוד האמירויות.