מיטב דש מסכם רבעון שני מאושש עם גידול של 42% ברווח

הרווח הנקי ברבעון השני עלה לכ-27 מיליון שקל, בין היתר, הודות לעלייה של 64% בהכנסות משירותי מסחר וברוקראז' • בסיכום המחצית, הרווח נחתך ב-25% לעומת התקופה המקבילה ב-2019

אילן רביב
אילן רביב

בית ההשקעות מיטב דש, שבניהול אילן רביב, רשם ברבעון השני ב-2020 רווח נקי של כ-27 מיליון שקל המהווה גידול של כ-42% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, בין היתר בצל זינוק של 64% בהכנסות שרשם בית ההשקעות משירותי מסחר וברוקראז'. בסיכום המחצית הראשונה של 2020 רשם בית ההשקעות שבשליטת משפחת סטפק ואלי ברקת רווח של כ-36 מיליון שקל, המהווה קיטון של כ-25% ביחס למחצית הראשונה ב-2019, וזאת בשל הרבעון הראשון השנה שהיה חלש יותר.

ברבעון השני רשם בית ההשקעות רווחי נוסטרו של כ-7 מיליון שקל בצל ההתאוששות בשווקים בעקבות השפל שנרשם במרץ. ברבעון המקביל אשתקד רשם מיטב דש רווחי נוסטרו של 3 מיליון שקל "בלבד". עם זאת, בשקלול הפסדי הנוסטרו מהרבעון הראשון השנה הרי שמיטב דש מציג הפסדי נוסטרו בהיקף של כ-1 מיליון שקל במחצית הראשונה השנה, לעומת רווח של כ-14 מיליון שקל במחצית הראשונה ב-2019.

לדברי המנכ"ל רביב "הגידול במדדי הרווחיות מעיד על יכולת התאמה מהירה של צד ההוצאות לירידה בהכנסות בתחום ניהול הנכסים, כמו גם על ניצול הזדמנויות המאפיינות את התקופה הנוכחית לטובת מנועי הצמיחה שלנו". הוא הוסיף כי "תקופות כאלה מחזקות את האסטרטגיה של מיטב דש לניהול פורטפוליו פעילויות רחב ומגוון" כשהוא סיפר כי "תחום ההשקעות האלטרנטיביות והפינטק מציג גם הוא האצה".

מניית מיטב דש  נסקה בכ-9% בשעות הבוקר לאחר פרסום הדוחות, כך שמתחילת החודש נסקה המניה בכ-16%. אגב, מאז נקודת השפל השנה, שקרתה ב-18 במרץ, והודות לעליות מתחילת החודש והנסיקה הבוקר, זינקה המניה ב-100%.

בסוף הרבעון השני השנה ניהל בית ההשקעות נכסים בהיקף כולל של כ-123.1 מיליארד שקל, וזאת לעומת סך של 135.9 מיליארד שקל בתחילת השנה הנוכחית, כאשר באמצע אוגוסט הסכום האמור כבר התאושש ל-128.4 מיליארד שקל. הקיטון האמור בהיקף הנכסים המנוהל אינו סמנטי והוא נושא בחובו קיצוץ של כ-5.5% בהכנסות בית ההשקעות מתחומי ניהול ההשקעות במחצית. מנגד, הגידול במסחר בבורסה בתקופת המשבר הוביל לגידול של כ-36% בהכנסות מחבר הבורסה ושירותי הברוקראז' של מיטב דש. בהיקף שקלי הגידול האמור קיזז את הירידה בהכנסות מניהול השקעות לטווח קצר ולטווח ארוך, דבר שסייע למיטב דש להציג גידול בשורת ההכנסות הכוללות במחצית.

ביחס לפנינסולה מפרט מיטב דש כי "הקטנת וטיוב תיק האשראי ומשיכת קווי אשראי מהבנקים כמו גם הגידול בהוצאות להפסדי אשראי על רקע עליית הסיכון בשוק" השפיעו לרעה על תוצאות פנינסולה ברבעון השני, כשהחברת האשראי בחוץ בנקאי צופה השפעות לרעה גם על תוצאות הרבעון השלישי השנה.