פרטנר עם הרווח הגדול ביותר מבין שלוש חברות הסלולר הוותיקות: 7 מיליון שקל ברבעון

כצפוי, פרטנר נשחקה הכי הרבה בגלל הקורונה, אך הפעילות הקווית פיצתה עם גידול של 7% בהכנסות ל-272 מיליון שקל • הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-7 מיליון שקל

מטה פרטנר / צילום: שלומי יוסף, גלובס
מטה פרטנר / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חברת התקשורת פרטנר מסכמת את הרבעון השני של השנה עם ירידה מינורית בהכנסות. על אף ירידה של כ-9% ברווח התפעולי שלה, ירידה בהוצאות המימון ביחס לרבעון המקביל הובילה את החברה לעלייה ברווח הנקי.

הרבעון הסתיים עם הכנסות של 774 מיליון שקל, ירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי היה 20 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם ב-7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 3 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. בכך, פרטנר רושמת את הרווח הנקי הגבוה מבין שלוש חברות הסלולר הוותיקות ברבעון השני, לאחר שאתמול סלקום דיווחה על הפסד של 46 מיליון שקל ופלאפון דיווחה על רווח של 1 מיליון שקל.

ה-EBITDA המתואם ברבעון (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ל-200 מיליון שקל, ירידה של 7% מהרבעון המקביל.

מתחילת השנה, פרטנר מציגה הכנסות של כ-1.6 מיליארד שקל, ללא שינוי מהמחצית הראשונה של 2019. הרווח התפעולי במחצית היה 56 מיליון שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 17 מיליון שקל, לעומת 5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בחלוקה לפי מגזרי פעילות, המגזר הסלולרי תרם ברבעון השני הכנסות של 539 מיליון שקל, ירידה של 5% ביחס לרבעון המקביל. ההכנסות משירותים היו 409 מיליון שקל, ירידה של 10%, בעוד שההכנסות ממכירות ציוד צמחו ב-13% ל-130 מיליון שקל. הרווח התפעולי של המגזר הסלולרי ירד ב-7% ל-13 מיליון שקל, וה-EBITDA המתואם במגזר זה הסתכם ב-129 מיליון שקל, ירידה של 19%.

בסיום הרבעון השני היו לפרטנר כ-2.7 מיליון מנויים, עלייה של כ-24 אלף מנויי Post-Paid ועלייה של כ-8,000 מנויי Pre-Paid לעומת רבעון קודם. ה-ARPU - הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי - ירדה הן ביחס לרבעון הקודם והן ביחס לרבעון המקביל, והסתכמה ב-51 שקל (ירידה של 2 שקלים מרבעון קודם ושל 7 שקלים מרבעון מקביל). בחברה מסבירים זאת בקיטון בהכנסות מנדידה כתוצאה ממשבר הקורונה. באופן מסורתי פרטנר היא החברה החזקה ביותר בתחום הנדידה בישראל, ולכן הירידה בהכנסות משירותי סלולר היא הגבוהה ביותר אצלה. שיעור הנטישה הסלולרי הרבעוני נותר ללא שינוי, 7.5%.

הפעילות הקווית מפצה על הירידה בסלולר? לא בטוח

המגזר הקווי הציג ברבעון צמיחה של כ-7% בהכנסות לרמה של 272 מיליון שקל. מתוך זה, ההכנסות משירותים היו 244 מיליון שקל, צמיחה של 6%, וההכנסות ממכירת ציוד היו 28 מיליון שקל, צמיחה של 17%. הרווח התפעולי של המגזר הקווי ירד ב-13% ל-7 מיליון שקל, וה-EBITDA המתואם הסתכם ב-71 מיליון שקל, גידול של 29%. בסוף הרבעון היו לפרטנר 215 אלף מנויי טלוויזיה, עלייה של 15 אלף מרבעון קודם.

למעשה, פרטנר מדווחת שהפעילות הקווית שלה מפצה על הירידה בסלולר, אבל זה נכון רק באופן חלקי. הגידול בהכנסות משירותים במגזר הנייח היה של 14 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אבל בהשוואה לרבעון הקודם החברה גדלה ב-1 מיליון שקל בלבד, וזה כשהיא מוסיפה 15 אלף מנויי טלוויזיה, והשימוש בטלוויזיה ובאינטרנט רק הלך וגדל בזמן הקורונה.

בנוסף החברה גם מגדילה את כמות משתמשי הסיבים שלה, כך ששוב עולה השאלה עד כמה רווחית הפעילות הזו. בפרטנר מסבירים שהייתה שחיקה בכמות השיחות הבינלאומיות בגלל הקורונה, בעיקר במגזר העסקי שהוא מוטה שיחות בינלאומיות.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, אמר היום: "ההתאמה המהירה שביצענו בפרטנר לשגרת הקורונה באה לידי ביטוי בתוצאות שאנו מפרסמים היום. פרטנר סיימה את הרבעון ברווח נקי של 7 מיליון שקל, למרות השפעות הגבלת הטיסות והצמצום בפעילות בקניונים. התחזקות המגזר הקווי וביסוסה של החברה כקבוצת תקשורת, תרמו ליציבות בתקופה זאת.

"בנוסף, האיתנות הפיננסית של פרטנר הובילה להעלאת אופק הדירוג A פלוס של החברה משלילי ליציב. העובדה שהדבר מתבצע בעיצומן של השפעות משבר הקורונה מעידה היטב על יכולות החברה להמשיך ולהתמודד עם מציאות של ודאות מוגבלת".