קרן השקעות הבלוקצ'יין של טל אלישיב תקבל שירותי משמורת למטבעות דיגיטליים מ-Coinbase האמריקאית

קוינבייס קסטודי, הפועלת תחת פיקוח רגולטורי של מדינת ניו יורק, תשמש נאמן משמורת למטבעות SPICE • קרן ספייס נמצאת בעיצומו של סבב גיוס שני, ובו היעד שלה הוא לגייס 200 מיליון דולר

חברת SPiCE VC מסינגפור, הפועלת כקרן הון סיכון בתחום של Security Tokens - מטבעות דיגיטליים הנחשבים לניירות ערך, הודיעה בסוף השבוע האחרון על הסכם חדש שעליו חתמה עם חברת Coinbase Custody האמריקאית, המספקת שירותי משמורת (Custody) למטבעות דיגיטליים. על פי ההסכם, תשמש קוינבייס נאמן משמורת (קסטודיאן) עבור הסקיוריטי טוקן SPICE של קרן ספייס, שבראשה עומדים המייסדים השותפים טל אלישיב הישראלי וקרלוס דומינגו הספרדי.

קרן ספייס, שהוקמה ב-2017, מציעה למשקיעים חשיפה אל שוק הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים. החברה השקיעה עד היום ב-12 חברות בלוקצ'יין, שהטכנולוגיות שלהן מאפשרות גישה אל שוקי ההון, בנקאות, נדל"ן ותעשיות נוספות. משרדי החברה נמצאים בארה"ב, בשווייץ, בסינגפור ובישראל. בסבב הגיוס הראשון של ספייס, שהושלם ב-2018, גייסה הקרן כ-16 מיליון דולר - ובימים אלה היא בעיצומו של סבב גיוס שני. בראיון לאתר Vator News בחודש שעבר סיפר אלישיב כי יעד הגיוס הנוכחי של הקרן הוא 200 מיליון דולר.

קוינבייס קסטודי הוקמה ב-2018 על ידי Coinbase, מחברות הקריפטו הגדולות בארה"ב, המפעילה מאז 2012 בורסה למסחר במטבעות קריפטו, כמו ביטקוין, את'ר, לייטקוין ומטבעות אחרים. קוינבייס קסטודי מציעה ללקוחות פתרון לשמירה בלתי מקוונת (אוף-ליין) של מטבעות דיגיטליים, כשירות משלים לשירותיה של בורסת הקריפטו. החברה, הפועלת תחת פיקוח רגולטורי של מדינת ניו יורק, שומרת את המטבעות הדיגיטליים בנאמנות בעבור לקוחותיה ודואגת לבטח את ההחזקות.

"אנחנו נרגשים לעבוד עם קוינבייס קסטודי כדי לספק פתרונות משמורת בטוחים ומוגנים, כך שלמשקיעים יהיה שירות מהימן לא רק לשמירת מטבעות SPICE, אלא גם לביצוע הפקדה או משיכה של המטבעות", אמר אלישיב מקרן ספייס. "פתרונות משמורת מהימנים כמו אלה של קוינבייס קסטודי הם חיוניים כדי להשיג אימוץ מיינסטרים בשוק של ניירות ערך דיגיטליים. שיתוף הפעולה החדש הוא עוד אבן דרך משמעותית באבולוציה של אפיק ההשקעות הצומח הזה".

בין השקעות ספייס: INX ו- Saga

רשימת הסטארט-אפים שבהם השקיעה ספייס עד כה, כוללת בין השאר את חברת Securitize, שעם מייסדיה נמנים גם דומינגו ואלישיב. סקיורטייז, שפיתחה פלטפורמה למסחר במטבעות דיגיטליים מסוג סקיוריטי טוקן, גייסה עד היום ממשקיעים כ-27 מיליון דולר. עוד חברה בפורטפוליו של ספייס היא INX Limited - חברת הקריפטו של שי דתיקה, שמפתחת פלטפורמות למסחר במטבעות דיגיטליים. כפי שדיווחנו החודש ב"גלובס", INX נערכת להנפקה ראשונית לציבור (IPO) של סקיוריטי טוקן בארה"ב, שבו היא מתכננת לגייס עד 117 מיליון דולר.

כמו כן, השקיעה קרן ספייס בחברת Bakkt האמריקאית, שפיתחה בורסה למסחר במטבעות דיגיטליים. Bakkt נמצאת בבעלות חברת ICE, הבעלים של בורסת המניות של ניו יורק (NYSE). גם חברת הבלוקצ'יין הישראלית Saga נכללת בפורטפוליו ההשקעות של ספייס. סאגה, שפיתחה מטבע דיגיטלי "יציב" (stable coin), גייסה עד כה כ-30 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2017 על ידי עידו שדה-מן ושותפו משה חוגג, מייסד קרן ההון סיכון סינגולריטים ובעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.