יד 2 תשקיע עד 10 מיליון שקל בבוט חיפושי הדירות "דורון"

הרובוט "דורון" עובר דירה • באתר הלוחות החליטו להשקיע בפעילות של בוט חיפושי הדירות. לפי הערכות ב-Yad2 ישקיעו במהלך כ-10 מיליון שקל בשנים הקרובות

אתר Yad2 משקיע בחברה שמפעילה את בוט חיפושי הדירות "דורון" שנוסד רק לפני כשנתיים וצבר מאז פופולריות רבה. לפי הערכות, האתר ישקיע בשנים הקרובות עד כ-10 מיליון שקלים ב"דורון". מדובר בבוט חכם, שעוקב אחרי רצונות השוכרים, במטרה לשדך להם נכס מתאים מתוך מלאי הדירות שמוצעות בשוק.

החיפוש ב"דורון" מתנהל בהתכתבות עם הצ'ט-בוט החכם, לפי קריטריונים שהוא מגדיר - אזור, סוג הדירה הרצוי, טווח מחירים ובקשות מיוחדות מהדירה. "דורון" נותן תחושה אנושית בתשובות שלו ומתייחס לכל בקשה. הוא נעזר במאגר הדירות למכירה והשכרה שיש באתר Yad2 (מפרטיים, ממתווכים ודירות חדשות) ואף משלב דירות להשכרה שמתפרסמות בפייסבוק. זאת בניסיון לשדך למתעניינים נכסים מתאימים.

עד כה התרכזה הפעילות של "דורון" בדירות להשכרה בתל אביב, ולפי אנשי אתר הלוחות, בכוונתם כעת להרחיב את הפעילות לדירות למכירה בתל אביב, ובהמשך באזורים נוספים בארץ. הבוט שייך לחברת "ריל פרינד", אותה ייסדו הדר לנדאו ועמרי קלינגר, מתכנתים בוגרי סיירת מטכ"ל. לשאלת "גלובס" נמסר כי השניים יישארו לעבוד בחברה.

"כחלק מראיה אסטרטגית, Yad2 מבצעת בשנים האחרונות מהלכים שמציבים אותה בקדמת הטכנולוגיה. שיתוף הפעולה עם "דורון" הוא צעד נוסף של החברה בהרחבת סל השירותים החכם והמגוון ללקוחות פרטיים, מתווכים וקבלנים. מדובר במוצר שזכה לפידבקים מאוד חיוביים אצל קהל מחפשי הדירות להשכרה בתל אביב בשנתיים האחרונות. אנחנו בטוחים ששיתוף הפעולה יוביל לשימוש נרחב גם בקרב קהלים חדשים שיופתעו מהחוויה האנושית שנותן הכלי בחיפוש הדירה".

הדר לנדאו, ממייסדי הבוט "דורון", מסר כי, "לפני שנתיים בנינו את "דורון" על מנת להפוך את חיפוש הדירות בתל אביב לפשוט ונוח יותר ואנחנו יוצאים היום לדרך חדשה עם Yad2, על מנת להפיץ את החוויה בכל הארץ. היתרון של דורון הוא שאתה יכול לדבר איתו, והוא זמין לך 24/7 והוא בחינם". לנדאו מבהיר שבבוט הושקעו כספים על ידי קרנות הון סיכון, ושמבחינתם, בשנים הקרובות, כל הפעילות בישראל תתבצע יחד עם Yad2: "המטרה היא להעביר את דורון לכל עיר בארץ",