שר החוץ הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן: מחויבים לפתרון שתי המדינות

שר החוץ הסעודי ציין כי ערב הסעודית מחויבת להשגת שלום, כאופציה אסטרטגית, באופן המבוסס על היוזמה הסעודית - בבסיסה מונח הרעיון של נירמול מערכות היחסים של ישראל עם מדינות ערב בתמורה להקמת מדינה פלסטינית, שמזרח ירושלים בירתה

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, עם שר החוץ הגרמני, הייקו מאס / צילום: John MacDougall, AP
שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, עם שר החוץ הגרמני, הייקו מאס / צילום: John MacDougall, AP

שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, נמצא היום (ד') בברלין ובמהלך מסיבת עיתונאים ביחד עם שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, התייחס בן פרחאן לראשונה להתפתחויות האיזוריות. לדבריו, ערב הסעודית מחויבת להשגת שלום, כאופציה אסטרטגית, באופן המבוסס על היוזמה הסעודית.

היוזמה הסעודית הועלתה לראשונה בכינוס הליגה הערבית בביירות ב-2002. בהמשך היא כונתה היוזמה הסעודית, כאשר בבסיסה מונח הרעיון של נירמול מערכות היחסים של ישראל עם מדינות ערב בתמורה להקמת מדינה פלסטינית, שמזרח ירושלים בירתה. ישראל מעולם לא השיבה ישירות ליזומה.

פרחאן הוא בכיר הממשל הסעודי הראשון שמתייחס בגלוי להכרזה על הסכם שלום/נורמלזיציה בין ישראל לאיחוד האמיריות. ההנחה היא שיורש העצר האמירטי, לא היה מתקדם במהלכים עם ישראל, ללא אישור ותמיכה של ערב הסעודית.

במהלך מסיבת העיתונאים היום בברלין, אמר בן פרחאן כי מדינתו רואה במדיניות חד צדדית של ישראל, בצעדי סיפוח ובניית התנחלויות, כפעילות בלתי לגיטימית וככזו הפוגעת בסיכויים להגיע לפתרון שתי מדינות.