השפעות חיוביות לקורונה: רווחי ויקטורי נסקו ברבעון השני ליותר מכל המחצית הראשונה אשתקד

ההכנסות של רשת המזון שבשליטת אייל רביד גדלו ב-35% ל-592 מיליון שקל והרווח הנקי צמח ב-51% ל-13 מיליון שקל • גידול בפדיון החנויות הזהות של 10.6%

אייל רביד / צילום: יחצ
אייל רביד / צילום: יחצ

חברות קמעונאות המזון ממשיכות ליהנות מהשפעות משבר הקורונה שמשתקפות בתוצאותיהן ברבעון השני של 2020. רשת קמעונאות המזון ויקטורי שבשליטת אייל רביד מציגה ברבעון השני צמיחה של 32% בשורת ההכנסות לסך של 592 מיליון שקל, כשהרווח הנקי זינק ב-51% לסך 13 מיליון שקל. בכך מציגה ויקטורי רווח נקי לרבעון השני של 2020 שגבוה ב-18% מכלל הרווח הנקי שרשמה החברה בכל המחצית הראשונה של 2019.

תוצאות ויקטורי
 תוצאות ויקטורי

הגידול במכירות נרשם הודות לפתיחת סניפים חדשים, ולהשפעות משבר הקורונה שהביאו לגידול בפדיון החנויות הזהות של 10.6%, זאת בדומה למתחרה הגדולה שופרסל אך בשונה מרמי לוי שהציגה ירידה של 4.6%.

החברה מציגה שיפור בכל הפרמטרים כשהרווח הגולמי צמח בכ-34% לסך של 151 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות השתפר ב-0.4% לרמה של 25.5%. השיפור ברווחיות, לפי החברה, נבע בעיקרו מהתחזקות כוחה של החברה מול הספקים כתוצאה מגידול ניכר במכירות ומההתרחבות שלה.

בסיכום המחצית הראשונה של 2020 מציגה ויקטורי גידול של 35% במכירות, כשהרווח הנקי צמח ב-139% לסך של 27 מיליון שקל.

כמו כן, ויקטורי מעדכנת כי במהלך הרבעון השני של שנת 2020 הגיעו מכירות תחום האינטרנט לכ-5% מסך מכירות החברה, וכי היא הסבה את סניף התחנה המרכזית בת"א לסניף אונליין המשמש כפיילוט. ככל שהפיילוט יצליח להגדיל את המכירות תוך שמירה על רווחיות, ויקטורי מציינת כי בכוונתה להעביר סניפים נוספים עם רווחיות נמוכה לאונליין בלבד, על מנת לייצר ערך מוסף והגדלת המכירות בסניפים אלו.

צרו איתנו קשר *5988