נתניהו בשיחת טלפון לגנץ: קבל את ה"פשרה" ונמנע מבחירות נוספות

"אם תקבלו את הצעת הפשרה נוכל למנוע בחירות. בוא נעשה הכל כדי לפתור זאת עוד היום", אמר נתניהו בשיחת טלפון לגנץ • אולם לא ברור מה היא אותה "הצעת הפשרה" שכן הליכוד וכחול לבן חתמו על הסכם קואליציוני לפני מספר חודשים ובצד של כחול לבן מבקשים לקיימו כלשונו

בנימין נתניהו ובני גנץ ומאחוריהם גבי אשכנזי / צילום: MENAHEM KAHANA, Associated Press
בנימין נתניהו ובני גנץ ומאחוריהם גבי אשכנזי / צילום: MENAHEM KAHANA, Associated Press

נתניהו התקשר לגנץ וביקש ממנו להימנע מפיזור הכנסת ה-23 ולהיענות להצעת הפשרה שהליכוד הציע בנוגע לתקציב ולשיטת המינויים.

״צריך לשים כל שיקול פוליטי אחר בצד. אזרחי ישראל צריכים ממשלה מתפקדת שפועלת למען הצלת חייהם ופרנסתם", אמר נתניהו לגנץ לפי הודעת הליכוד בנוגע לתוכן השיחה. "אם תקבלו את הצעת הפשרה נוכל למנוע בחירות. בוא נעשה הכל כדי לפתור זאת עוד היום".

אולם לא ברור מה היא אותה "הצעת הפשרה" שכן הליכוד וכחול לבן חתמו על הסכם קואליציוני לפני מספר חודשים ובצד של כחול לבן מבקשים לקיימו כלשונו.

גנץ זעם

שר הביטחון גנץ זעם לגלות שראש המל"ל מאיר בן שבת קיים שיחה עם מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין על משמעויות מכירת מטוסי F-35 מידי ארה"ב לאיחוד האמיריות. היום (ה') שלח גנץ מכתב זועם לנתניהו ובן שבת ובו ביקורת על עקיפת הסמכויות" שכן השיחה נעשתה ללא תיאום או ידיעת הרמטכ"ל או שר הביטחון.

מדובר בשיחה שקיים בן שבת עם נורקין ב-2 ביוני השנה. בן שבת ביקש לברר אם עמדת חיל האוויר בנוגע למכירת מטוסי ה-F-35 לאמיריות ומדינות אחרות השתנתה.

מאז ההצהרה בנוגע להסכם עם האמיריות ראש הממשלה עומד על כך שאין הסכמה ישראלית לעסקת נשק גדולה בין ארה"ב לאמיריות אולם הנשיא טראמפ אמר כי העסקה נבחנת וברקע מפרסמים כלי תקשורת בארה"ב על ההסכמות אליהן הגיע קושנר עם האמריטיים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי עשוי לנזוף בנורקין על עקיפת הסמכויות.

מלשכת רה"מ נמסר:
בחוק המל"ל נקבע: "רשאי ראש המל"ל לקיים דיונים שאליהם יוזמנו נציגי הגופים הביטחוניים שראש הממשלה ממונה עליהם. בדרג שעליו יחליט ראש המטה לביטחון לאומי; מי שהוזמן כאמור, חייב להתייצב. ואכן קיים שיח שוטף על מאות סוגיות בין גורמים צבאיים למל"ל.

ראש המל"ל ביקש לבחון את ההתייחסות לסוגיית מכירת ה F-35. משנמסר שהיא נותרה בעינה לא היה צורך בכינוס דיון נוסף, ועמדה מסורתית זו היא שהועברה לאמריקאים ע"י  ראש הממשלה".