מנדלבליט: "השר ניסנקורן איננו חשוד ולא היה חשוד בעבירה כלשהי"

לדברי היועמ"ש, בעקבות פרסום עיתונאי שבו הועלו טענות שונות לגבי אבי ניסנקורן, הועלתה בעבר האפשרות לבצע בדיקה בנושא • אולם היועמ"ש הדגיש לפי בדיקות המשטרה, נוכח היעדר תשתית ראייתית לא היה מקום להמשך טיפול משטרתי או לפתיחת חקירה פלילית

שר המשפטים, אבי ניסנקורן  / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר המשפטים, אבי ניסנקורן / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מגיב לפרסומים אודות הבדיקה בעניינו של שר המשפטים, אבי ניסנקורן. זאת, לאחר שהועלו בשעות האחרונות טענות אודות נסיבות סגירת התיק לכאורה והעובדה כי ההחלטה לא פורסמה.

לדברי היועמ"ש, בעקבות פרסום עיתונאי מתחילת שנת 2017, שבו הועלו טענות שונות לגבי הבחירות להסתדרות העובדים ולגבי אבי ניסנקורן, הועלתה האפשרות במאי 2017 לבצע בדיקה של הנושא באמצעות המשטרה.

"הנושא נבחן במשטרה אשר סברה כי אין מקום להמשך טיפול משטרתי בנושא, בין היתר נוכח העדר תשתית ראייתית לפתיחת חקירה פלילית וטיבן של הטענות שעלו".

לפי היועמ"ש, "באוקטובר 2017 הודיע ראש אגף חקירות במשטרה לפרקליט המדינה דאז, כי המלצת היחידה החוקרת היא לסיים את הטיפול בנושא ללא פתיחה בחקירה, וזאת משום שבבדיקה שנערכה לא נמצאה כל תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית.

בפגישת עבודה שקיים ראש אח"מ עם היועץ המשפטי לממשלה בחודש מאי 2020, הביא ראש אח"מ בפני היועץ המשפטי לממשלה נושאים שהיו מטופלים בלשכת פרקליט המדינה עד אז".

לפי הודעת היועמ"ש, אחד מהנושאים הללו היה המלצת המשטרה מאוקטובר 2017 שלא לפתוח בחקירה פלילית, עניין שהועלה מחדש בפני היועץ המשפטי לממשלה לנוכח האפשרות שמר ניסנקורן ימונה לתפקיד שר בממשלה.

בפנייה הובהר, כי לא התקבל מאז מידע רלוונטי לעניין, ואין כל הצדקה לביצוע כל פעולות בדיקה נוספות בנושא.

היועץ המשפטי לממשלה ביקש מראש אח"מ לבצע בחינה נוספת של ההמלצה, ולברר האם העמדה המובאת בהמלצה משנת 2017 שלא לפתוח בחקירה תקפה גם בעת הזו.

"לאחר בחינה נוספת ועדכנית של הדברים הודיע ראש אח"מ ליועץ המשפטי לממשלה, כי אין שינוי בעמדה שהוצגה בשנת 2017 לפיה אין בנמצא תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית גם היום, ועל כן יש לסיים את הטיפול בנושא ולגנוז את העניין, כפי שהומלץ ב-2017".

היועץ המשפטי לממשלה קיבל את עמדת ראש אח"מ, ובכך תם הטיפול של מערכת אכיפת החוק בנושא.

לדברי היועמ"ש, "למען הסר ספק, ועל מנת למנוע פרסומים שגויים, נדגיש כי השר ניסנקורן איננו חשוד ולא היה חשוד בעבירה כלשהי, ולא התקיימה בעניינו כל חקירה. ההשתלשלות המתוארת לעיל, שעיקרה בהתייעצויות פנימיות של גורמי אכיפה שונים, לא נוהלה מטבע הדברים במישור הגלוי ומשכך לא פורסמה ברבים, וממילא הדברים גם לא הובאו לידיעתו של השר ניסנקורן".