קרן קיסטון תשלם 250 מיליון שקל עבור 50% ממתקן ההתפלה באשקלון

מתקן ההתפלה באשקלון הוא הראשון שהוקם בישראל ומספק כ-15% מצריכת המים הביתית של המשק • המתקן באשקלון נמצא בזיכיון עד שנת 2027, כך שעבור קיסטון מדובר בעסקת השקעה בנכס מניב, המייצר מתזרים מזומנים קבוע

נבות בר, מנכל וממייסדי קרן קיסטון / צילום: דודי מוסקוביץ
נבות בר, מנכל וממייסדי קרן קיסטון / צילום: דודי מוסקוביץ

קרן ההשקעות קיסטון (Keystone) של רוני בירם, נבות בר וגיל דויטש חתמה על הסכם לרכישת 50% ממניות מתקן ההתפלה באשקלון תמורת 250 מיליון שקל. את המניות תרכוש קיסטון מידי חברת IDE טכנולוגיות (לשעבר הנדסת התפלה).

מתקן ההתפלה באשקלון הוא הראשון שהוקם בישראל ומספק כ-15% מצריכת המים הביתית של המשק. המתקן מוחזק כיום בחלקים שווים על ידי IDE טכנולוגיות וחברת ורידיס שבשליטת חברת דלק רכב.

המתקן באשקלון הוקם בשיטת BOT (בנה-הפעל-העבר) ונמצא בזיכיון עד שנת 2027, כך שעבור קיסטון מדובר בעסקת השקעה בנכס מניב, המייצר מתזרים מזומנים קבוע. על פי מקורבים לעסקה, מדובר ברכישה אסטרטגית שצפויה להניב תשואה של כ-9% בשנה.

רכישת מתקן ההתפלה באשקלון היא העסקה השנייה שמבצעת קיסטון. בשנה שעברה רכשה הקרן את החזקותיהן (כ-65%) של קבוצות אלון ושל אפריקה ישראל בחברת המפעיל של כביש 6 לפי שווי חברה של יותר מ-500 מיליון שקל. במסגרת הרכישה, מכרה הקרן לחברות הביטוח כלל והפניקס 32% מהחזקותיה בהתאם לאופציה שניתנה להן ומכרה לשיכון ובינוי מניות שהעלו אותה לשליטה בחברת המפעיל.

קיסטון היא קרן ריט להשקעה בתשתיות מניבות אשר אמורה לצאת להנפקה בבורסת ת"א עד תחילת 2022. הקרן, שמייסדיה הינם שחקנים ותיקים בעולמות שוק ההון והתשתיות, גייסה למעלה מ-300 מיליון שקל ונמצאת בהליכי גיוס משמעותיים נוספים, לצד קידום עסקאות תשתית נוספות.