מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% • מדור חדש
דוחות קרן קיסטון חושפים הערכת שווי חדשה לחברת האוטובוסים שבשליטתה - 5.65 מיליארד שקל, גבוה ב־17% מהמחיר בו נרכשה • דמי הניהול למנהלי הקרן יותר מהוכפלו ל־15 מיליון שקל במחצית השנה • וגם: המחלוקת סביב הדיבידנד שמבקשת אגד לחלק לבעליה, ובכמה מוערך שווי זכיינית הקו האדום
אגד ביקשה לחלק 500 מיליון שקל שלא מיתרת רווח • המדינה מתנגדת מתוקף הסכמי ההפעלה עם החברה
על מסלול התנגשות: בזמן שהתגמול לחברות הניהול של קרנות ההשקעה בנדל"ן ובתשתיות הולך ומתנפח כפועל יוצא מהגידול בהיקף הנכסים - המשקיעים שמממנים את פעילותן סובלים מתשואות שליליות ניכרות • "הקונספט שבו בנו את הקרנות האלה בישראל מייצר בעייתיות", אומר בכיר בשוק, ועכשיו גם רשות ני"ע מבינה שנדרש שינוי
חברת התחבורה הציבורית מבקשת לאשר חלוקת כ–70% מההון העצמי שלה, שלא מיתרת הרווח, עיקרה לבעלת השליטה, קרן קיסטון של רוני בירם וגיל דויטש • טוענת כי גם לאחר הדיבידנד היא תסיים את שנת 2023 עם הון משמעותי, לאחר שתרשום רווח נקי של 200 מיליון שקל
עם פרסום התוצאות הכספיות של קרן קיסטון לרבעון הראשון, דווחו הביצועים של אגד, שבעבר הייתה חברה פרטית
הרווח נקי של קיסטון בשלושת הרבעונים הראשונים עלה בחדות לסך של כ-97.1 מיליון שקל, לעומת הפסד בתקופה המקבילה אשתקד
מה גורם ליזמים שמכרו חברה שהקימו תמורת מאות מיליוני שקלים, להתחיל מחדש בתחום שונה לגמרי • רוני צארום: "יכולתי לפרוש צעיר בשפע מטורף, אך בחרתי בדרך הקשה והנכונה של עשייה משמעותית" • צורי דבוש: "מה שמוביל אותי בחיים זה לא הכסף, אלא מה שמרגש אותי, ושאפשר להביע באמצעותו"
השווי של אגד השתנה בעסקה והוא נושק ל-5 מיליארד שקל • הסיבות לעלייה נובעות בעיקר מביצועי החברה בשנה החולפת • ההסדר שהושג ערב השלמת העסקה מול קרן הגמלאים גרע משווי החברה אך לא קלקל לבעלי המניות את החגיגה
צמד יזמי קרן התשתיות קיסטון צפויים אומנם להשלים את עסקת הענק לרכישת חברת התחבורה הציבורית, אך בדרך הם נאלצו להשקיע מכספם הפרטי 125 מיליון שקל בהנפקת זכויות של הקרן, שבה בחרו רוב הגופים המוסדיים שלא לקחת חלק
קרן התשתיות קיסטון השלימה גיוס הכרחי שיאפשר לה לשלם לבעלי המניות של אגד 2.77 מיליארד שקל עבור השליטה (60%) בחברה בחברה • בתום הנפקה של 400 מיליון שקל יכולה קיסטון לממן את העסקה, והיא צפויה להעביר את התשלום בחודשים הקרובים • למרות שהגיוס נמוך מהסכום המתוכנן, המימון של העסקה צפוי להיסגר הודות למסגרות אשראי נוספות
ההצעה הזוכה לרכישת נמל חיפה גבוהה ב-1.5 מיליארד שקל מההצעה השנייה בגובהה, מה שהצליח להפתיע לא מעט מקבלי החלטות • לאחרונה מכרז אחר בתחום התשתיות הוכרע - למכירת השליטה באגד • האם תחושת הדז'ה-וו תישאר?
מייסדי הקרן רוני בירם וגיל דויטש ישתתפו בהנפקת זכויות שתושלם בסוף החודש, ויזרימו לקיסטון 25 מיליון שקל • ככל שהגופים המוסדיים ובעלי המניות האחרים יחליטו שלא להשתתף בגיוס, בכוונתם להעמיד סכום נוסף של 100 מיליון שקל כרשת ביטחון
חברות הניהול של שבע קרנות נדל"ן ותשתיות הנסחרות בבורסה בת"א חילקו ביניהן אשתקד סכום של יותר מ-170 מיליון שקל - עלייה חדה של קרוב ל-25% לעומת 2020 • הכירו את היזמים שמנווטים את קרנות ההשקעה וגוזרים קופון גדול על כל עסקה
קרן קיסטון, שתרכוש 60% מחברת התחבורה ב-2.8 מיליארד שקל, עדיין נדרשת לגייס חלק מהסכום, ובינתיים מנייתה סובלת מחולשה • נראה כי מבחינת בעלי המניות של אגד, התשלום הגדול שמצפה להם בעסקה היה בבחינת "הצעה שאי אפשר לסרב לה", אולם גם באגד ובקיסטון הופתעו משיעור התמיכה הדרמטי
לאחר כמעט 90 שנות פעילות החליטו 1,315 בעלי המניות של חברת אגד לאשר את מכירתה לידי קרן התשתיות קיסטון • לפי מתווה העסקה, קרן קיסטון רוכשת עד 60% מחברת התחבורה הציבורית לפי שווי של 4.77 מיליארד שקל • על פי ההערכות בשוק, ההון העצמי של אגד ערב העסקה עומד על מיליארד שקל, כך שהצעה זו משקפת לחברה שווי גבוה מאוד של כמעט פי 5 על ההון
אגדגיל דויטשלאומי פרטנרסמוטי בן משהמיזוגים ורכישותנבות ברסאנפלאואררוני בירםתחבורה ציבוריתתחנות כוח