בעלי המניות בחברת התחבורה ימכרו כמחצית מהמניות שנותרו שבידיהם תמורת כ־850 מיליון שקל • במקרה שישלימו בשנה הבאה את מימוש כלל החזקותיהם, התמורה המצטברת לכל אחד מהם תעמוד על כ־3.7 מיליון שקל ברוטו
מספרי הנוסעים בקו האדום של הרכבת הקלה נמוכים ביחס לתחזיות טרם הפעלת הקו, וכעת חברת תבל המפעילה של הקו - שהיא חברה-בת של אגד - דורשת לשנות את תנאי הפעלת הקו בשל חוסר רווחיות • אלא שמאז שנרכשה ב-2022 חילקה אגד למחזיקות בה דיבידנדים בהיקף של 630 מיליון שקל • מטעם תבל נמסר: "מנהלת דיאלוג שוטף ופורה עם נת"ע לגבי תנאי ההפעלה שנידונים בין הצדדים"
קרן התשתיות קיסטון נערכת למימוש אופציה לרכישת יתרת 40% ממניות ענקית התחבורה הציבורית, שמציגה שיפור ניכר בתוצאות תחת שליטתה • קיסטון הבטיחה מסגרת אשראי של מיליארד שקל מהבנקים הפועלים ודיסקונט לצורך הרכישה מידי כ-1,300 חברי אגד
מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% • מדור חדש
דוחות קרן קיסטון חושפים הערכת שווי חדשה לחברת האוטובוסים שבשליטתה - 5.65 מיליארד שקל, גבוה ב־17% מהמחיר בו נרכשה • דמי הניהול למנהלי הקרן יותר מהוכפלו ל־15 מיליון שקל במחצית השנה • וגם: המחלוקת סביב הדיבידנד שמבקשת אגד לחלק לבעליה, ובכמה מוערך שווי זכיינית הקו האדום
אגד ביקשה לחלק 500 מיליון שקל שלא מיתרת רווח • המדינה מתנגדת מתוקף הסכמי ההפעלה עם החברה
על מסלול התנגשות: בזמן שהתגמול לחברות הניהול של קרנות ההשקעה בנדל"ן ובתשתיות הולך ומתנפח כפועל יוצא מהגידול בהיקף הנכסים - המשקיעים שמממנים את פעילותן סובלים מתשואות שליליות ניכרות • "הקונספט שבו בנו את הקרנות האלה בישראל מייצר בעייתיות", אומר בכיר בשוק, ועכשיו גם רשות ני"ע מבינה שנדרש שינוי
חברת התחבורה הציבורית מבקשת לאשר חלוקת כ–70% מההון העצמי שלה, שלא מיתרת הרווח, עיקרה לבעלת השליטה, קרן קיסטון של רוני בירם וגיל דויטש • טוענת כי גם לאחר הדיבידנד היא תסיים את שנת 2023 עם הון משמעותי, לאחר שתרשום רווח נקי של 200 מיליון שקל
עם פרסום התוצאות הכספיות של קרן קיסטון לרבעון הראשון, דווחו הביצועים של אגד, שבעבר הייתה חברה פרטית
הרווח נקי של קיסטון בשלושת הרבעונים הראשונים עלה בחדות לסך של כ-97.1 מיליון שקל, לעומת הפסד בתקופה המקבילה אשתקד
מה גורם ליזמים שמכרו חברה שהקימו תמורת מאות מיליוני שקלים, להתחיל מחדש בתחום שונה לגמרי • רוני צארום: "יכולתי לפרוש צעיר בשפע מטורף, אך בחרתי בדרך הקשה והנכונה של עשייה משמעותית" • צורי דבוש: "מה שמוביל אותי בחיים זה לא הכסף, אלא מה שמרגש אותי, ושאפשר להביע באמצעותו"
השווי של אגד השתנה בעסקה והוא נושק ל-5 מיליארד שקל • הסיבות לעלייה נובעות בעיקר מביצועי החברה בשנה החולפת • ההסדר שהושג ערב השלמת העסקה מול קרן הגמלאים גרע משווי החברה אך לא קלקל לבעלי המניות את החגיגה
צמד יזמי קרן התשתיות קיסטון צפויים אומנם להשלים את עסקת הענק לרכישת חברת התחבורה הציבורית, אך בדרך הם נאלצו להשקיע מכספם הפרטי 125 מיליון שקל בהנפקת זכויות של הקרן, שבה בחרו רוב הגופים המוסדיים שלא לקחת חלק
קרן התשתיות קיסטון השלימה גיוס הכרחי שיאפשר לה לשלם לבעלי המניות של אגד 2.77 מיליארד שקל עבור השליטה (60%) בחברה בחברה • בתום הנפקה של 400 מיליון שקל יכולה קיסטון לממן את העסקה, והיא צפויה להעביר את התשלום בחודשים הקרובים • למרות שהגיוס נמוך מהסכום המתוכנן, המימון של העסקה צפוי להיסגר הודות למסגרות אשראי נוספות
ההצעה הזוכה לרכישת נמל חיפה גבוהה ב-1.5 מיליארד שקל מההצעה השנייה בגובהה, מה שהצליח להפתיע לא מעט מקבלי החלטות • לאחרונה מכרז אחר בתחום התשתיות הוכרע - למכירת השליטה באגד • האם תחושת הדז'ה-וו תישאר?
מייסדי הקרן רוני בירם וגיל דויטש ישתתפו בהנפקת זכויות שתושלם בסוף החודש, ויזרימו לקיסטון 25 מיליון שקל • ככל שהגופים המוסדיים ובעלי המניות האחרים יחליטו שלא להשתתף בגיוס, בכוונתם להעמיד סכום נוסף של 100 מיליון שקל כרשת ביטחון
אגדגיל דויטשלאומי פרטנרסמוטי בן משהמיזוגים ורכישותנבות ברסאנפלאואררוני בירםתחבורה ציבוריתתחנות כוח