"בבחריין ובסעודיה קיימת רגולציה על הממשל התאגידי, גם עבור חברות לא נסחרות"

ג'יין וולס, יו"ר ארגון הדירקטורים של מדינות המפרץ, הזמינה דירקטורים ישראלים להצטרף לכנסים מקצועיים של הארגון בדבריה בוועידה הכלכלית של "גלובס" לאור ההסכם עם איחוד האמירויות

"כדי לעשות עסקים באיחוד האמירויות הערביות, הכי חשוב שתבקרו כאן", אומרת ג'יין וולס, יו"ר ארגון הדירקטורים של מדינות המפרץ. את הדברים אמרה וולס בשיחה עם ד"ר גתית גור גרשגורן, יועצת ומומחית לשוקי הון, יו"ר מועדון יושבי ראש דירקטוריון באיגוד הדירקטורים (למעשה מקבילתה של וולס בישראל), בכנס "בין השקל לדירהם" - הכנס הכלכלי הראשון בעקבות ההסכם עם איחוד האמירויות, שנערך היום (א') על ידי "גלובס".

גור גרשגורן סיפרה כי פגשה את וולס לראשונה בביקור חסוי באמירויות כבר ב-2007, כשהייתה הכלכלנית הראשית של רשות ניירות ערך. "זה כבר לא סוד שישראלים רבים כבר נפגשו, שוחחו ואפילו ביקרו באיחוד האמירויות, וכך גם רשות ניירות ערך ביקרה בדובאי. לפני כמה שבועות כשנחתם ההסכם, הוצאתי את כרטיסי הביקור ששמרתי עוד מאז, והרמתי טלפון לג'יין. היא אכן ענתה, ואחרי כל ההתרגשות של שתינו סביב חתימת ההסכם, סיפרתי לה על הכנס והיא הואילה להצטרף אלינו".

וולס, ילידת בריטניה, היא בעלת תואר של כבוד מהאוניברסיטה של מידלסקס בעבור תרומתה להעצמת נשים וצדק חברתי. היא כיהנה בעמדות בכירות ובדירקטוריונים של חברות רבות וביניהן בריטיש איירווייז, אייר מאוריציוס וסאן. לפני תפקידה הנוכחי כיהנה כמנכ"ל איגוד הדירקטורים של מאוריציוס, אחד האיגודים החזקים מסוגו באפריקה, ואיחדה בין איגודי דירקטורים לרוחב היבשת.

"אני מאוד מתלהבת מההסכם בין ישראל והאמירויות, ומקווה שהוא יהיה רק ההתחלה", אמרה וולס באירוע. היא סיפרה על איגוד הדירקטורים, אשר מאגד חברות רבות באמירויות, מעסקים משפחתיים וקטנים ועד עסקים גדולים ובורסאיים, כאשר המטרה היא להגיע לרמה גבוהה של ממשל תאגידי. הארגון נוסד על ידי ארבע חברות מובילות מהאזור: חברת הכימיה הסעודית SIABC, חברת הנפט Saudi Aramco, התאגיד הפיננסי Investcorp וחברת התעופה Emirates.

הארגון נתמך על ידי חברות ייעוץ וראיית חשבון בינלאומיות: Allen & Overy, Heidrick & Struggles, מקינזי ו-PWC, יחד עם רשויות ניירות הערך המקומיות בכל אחת מן המדינות והבנק המרכזי של בחריין.

חייבים היום לשחק לפי החוק הגלובלי

וולס הסבירה כי עבודת הארגון נעשית בעיקר באמצעות סדנאות וכנסים למנהלים בנושא ממשל תאגידי. "בשנים האחרונות הבאנו את הרגולציה לרמה בינלאומית. חייבים היום לשחק לפי החוק הגלובלי. גם הרגולטורים מעלים את הרף ומתאימים את עצמם לדרישות בינלאומיות. אנחנו מעודדים היום את החברות בארגון שלנו להנפיק לבורסה או להביא את עצמן למקום שבו הן מפוקחות על ידי הבורסה, כדי לאחד בין רגולציה על החברות השונות. בבחריין ובסעודיה קיימת רגולציה על הממשל התאגידי, גם עבור חברות לא נסחרות".

גור גרשגורן שאלה אילו שיתופי פעולה יכולים להיות בין הארגונים, ו-וולס ציינה כי הארגון נוהג לערוך "סיורי לימוד" כדי להבין כיצד עסקים מתנהלים במדינות אחרות. "ברור שבדרך כלל הסיור הוא פיזי, אבל אין סיבה בעצם שהוא לא יהיה וירטואלי בינתיים, ונוכל להכיר אחד את השני. כמו כן, כל עוד האירועים שלנו הם ברובם אונליין, יכול להיות שהחברים בארגון הדירקטורים שלכם יוכלו להצטרף לאירועים שלנו, אירועי הלמידה ואירועי הנטוורקינג. אנחנו תמיד שמחים גם להציג חברות עם פוטנציאל שיתוף פעולה זו לזו, אם אפשרי ומועיל לעשות זאת. בסך הכל, לדירקטורים שלכם ישנן אותן דאגות כמו שגם לנו יש. התפקיד של הדירקטור הוא רציני והוא רק הולך ומסתבך".

***גילוי מלא: הכנס נערך בשיתוף בנק הפועלים ואיגוד הדירקטורים